0 671 visningar

25 svar

Svamp-utflykt i Bohuslän

Birgitta F

25 sep 2006 kl. 20:44

En planerad svamp-utflykt mitt i Bohuslän är planerad till den 7 Oktober. (Birgitta-dagen)
Anmäl er på 0524-232 30 dagtid.
Självkostnads-pris till vår sakunniga 100:-/ person

0

Tina Nordberg

25 sep 2006 kl. 20:47

O, vad synd att det är så långt att åka. Hoppas ni får trevligt.

0

Birgitta F

26 sep 2006 kl. 20:51

Hej alla glada ...drar upp den här igen . Hoppas att det finns fler i närområdet som känner för att gå ut en dag.

0

Nancy

26 sep 2006 kl. 21:05

Vad ligger ställe? Bor själv i göteborg .Om platsen inte är alldeles för långt, är vi -Jag också mina kompisar mycket intrsserade.
MVH!
Nancy

0

Birgitta F

26 sep 2006 kl. 21:38

Hej Nancy inte så långt från göteborg
ca 11 mil , vi har fantastiska skogar och en duktig dam med oss.
Munkedals kommun , Håby motet.

0

Charina V arberg

27 sep 2006 kl. 08:19

Var exakt i Bohuslän?
Bor själv 6 mil syd Götet..
Hade varit lite kul att va med :)

0

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 09:27

11 mil Norr om Göteborg , se bifogad bild med karta. Nu har också regnet kommit så jag är helt övertygad om att vi kommer finna mycket intressant i skogen.
Vi startar på vår anläggning Bohus-Expo som ligger alldeles invid E6:an , det är alltså motorväg nästan hela vägen fram till oss. vår hemsida är http://www.bohus-expo.se

Utgångspunkt för svamputflykt

0

Lena Strömstad

27 sep 2006 kl. 09:39

Vilket bra initiativ.
Är det då inte typiskt att jag inte kan…...:-(
Är gärna med en annan gång.

0

Charina

27 sep 2006 kl. 09:48

*urk*
16 mil….... Får nog tänka på detta lite.

0

16 mil urk...

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 09:50

Hej Charina !
Du får gärna ringa mig 0524-23230
Det finns fina billiga stugor att övernatta i , då kan du och jag gå ut även på söndagen.

0

Kapten Hammock

27 sep 2006 kl. 09:52

Attans, den helgen är sedan länge inbokad för lerduvejakt och svampplockning i Dalsland, men annars är avståndet till Munkedalstrakten inom tolerans för mig (bor i Vänersborg). Släng gärna ut en blänkare på forumet om det skulle bli nå’t mer tillfälle.

0

Nancy

27 sep 2006 kl. 22:50

Hej Birgitta!
Har glömt att jag jobbar just den helgen , annars avståndet dit är helt OK.Hoppas det blir flera gånger då vi ska försöka hänga med.

MVH!!
nancy

0

Hallon

28 sep 2006 kl. 18:39

Var i Bohuslän, bor på Tjörn

0

Birgitta F

28 sep 2006 kl. 19:19

Hej hallon ! Sjätte inlägget innehåller karta och kompass.
Munkedals Kommun ca 6 mil norr om Tjörn. Håby motet
Läs mer här http://www.bohus-expo.se/event.html

0

Birgitta F

28 sep 2006 kl. 19:19

Hej hallon ! Sjätte inlägget innehåller karta och kompass.
Munkedals Kommun ca 6 mil norr om Tjörn. Håby motet
Läs mer här http://www.bohus-expo.se/event.html

0

Birgitta F

2 okt 2006 kl. 08:18

Drar upp den här igen så ingen missar en kanondag. Det har regnat ordentligt nu så skogen bara svämmar över. Anmäl er på 0524-232 30.

0

Birgitta F

3 okt 2006 kl. 21:09

Med risk för att verka tjatig så drar jag upp den här igen.
Vill ni ha gula kantareller i mängd och trattkantareller m m så är ni hjärtligt välkomna

0

Ras J

4 okt 2006 kl. 19:22

När måste man senast bestämma sig???

0

Birgitta F

4 okt 2006 kl. 21:15

Går bra även med drop in ...Ras J..tror inte att vi kommer att blir okontrollerbart många.Vi kommer att vara på plats på Bohus-Expo innan kl 10 på lördag.

0

Ras J

5 okt 2006 kl. 18:51

Gott gott… Får se om jag kommer loss… Krockar lite med en födelsedag tyvär! :( Hade varit kul att lära sig lite mer svamp!

0

Birgitta F

5 okt 2006 kl. 19:02

Elisabet som går med oss har plockat svamp i skogarna runt munkedal i 50 år , hon är bara så duktig…hoppas du kan komma

0

Ras Johan

6 okt 2006 kl. 16:13

Tror tyvär jag blir tvungen att slagga över i götet ikväll, men det kanske blir fler tillfällen?!

0

vagt intresse kombinerat med dåligt väder

Birgitta F

6 okt 2006 kl. 19:29

Det blir nog så att vi ställer in imorgon…men det blir fler tillfällen , kanske kombinerat med matlagning , goda viner ädelostar osv

0

Lena Strömstad

7 okt 2006 kl. 08:29

Vad synd att det inte blev något. Vädret är inte kalasbra förstås jag såg att de “lovade” åska.
Svampplockning med matlagning, vin och ost låter bra.
Väntar på nästa tillfälle.

0

Birgitta D

7 okt 2006 kl. 19:54

Dålig ursäkt med dåligt väder. Finns bara dåliga kläder. Vi åkte 8 mil idag till Linköpings svampklubbs excursion. En helt undebar dag. Tack till Ulla och Monica. Lärde mig rökslöjskivlingen, kanske jag vågar smaka den nästa gång.

0

varit ute idag ändå..........

Birgitta F

7 okt 2006 kl. 20:01

Jag själv och vår inhyrda sakkunniga åkte ut själva eftersom hon imorgon skua ha en utställning. Vi hittade massor med roligt och jag lärde mig återigen massor. Visst regnade det lite på oss men ...hittade mitt livs första champinjon , enligt henne en ängschampinjon (se bilder här:
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=29389&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&3 )
Det ostadiga vädret avskräckte dock resten av deltagarna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone