Dagens skörd är en fröjd,trattisar och en handfull rödgula trumpeter och enstaka taggisar.
Sotvaxingarna,är de goda att torka eller kan man förvälla och frysa in? Fanns mängder men ville inte ta för mkt då det vlir platsbrist.
Tips mottages tacksamt då jag ej har tork så lär redan bli fullt med trattisar i halva köket på tidningspapper!!
Och de ensamma rimskivlingarna i hörnet är jag medveten om
Åh grattis, så fina!! Har ingen erfarenhet av att torka sådana. Jag skulle stekt och ätit upp dem:-)
Men röda trumpeter är jättebra att torka, men det vet du kanske.
Japp det visste jag
Men hela svaret försvann!
Trumpeterna ska få torka tillsammans med trattisarna iaf :)
Lär säkert få äta upp sotvaxingarna själv då det enda resten av hushållet vågar äta är trattkantareller och kantareller
Men hade varit kul att hitta ett bra sätt att ta tillvara på sotvaxingarna då det är en nyfunnen favorit :)
Och lär bli en del trattkantarellsås i vinter iaf då,har 3 burkar fulla med färdigtorkade redan : D
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.