0 262 visningar

15 svar

Kräftiga kantareller

Bo Reyer

26 sep 2006 kl. 16:44

Hej Lena M. Såg att du är nyfiken på kräftkantareller. Gå in på fliken recept och bäddra ner till 2003-07-24 så får du svar på din fråga.

0

Lena M

26 sep 2006 kl. 17:01

Tack för det, de skall jag göra har aldrig hört talas om någe sådant, nyfiken. Ha det bra, Lena

0

Tina Nordberg

26 sep 2006 kl. 21:30

Testa det, gött götte gött gött.

0

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 19:13

Trattkantareller eller gula kantareller ?? eller funkar både och ?

0

Göran H

27 sep 2006 kl. 19:20

Varning Birgitta , kan bli gult kort.

0

Evus

27 sep 2006 kl. 19:20

Jag tänker också testa.

Hur länge kan man spara det…om det nu blir något över?

Får man tag på krondill nu?, kom jag just på.

0

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 19:50

Förstår fortfarande inte vilken svamp jag ska koka in…....
Har syltat trattkantareller tidigare men detta verkar vara ett recept för gula kantareller eller ?

0

Bo Reyer

27 sep 2006 kl. 19:52

Hej evus. Du kan spara åtminstone en vecka i kylen. Jag hittade färsk krondill förra veckan, men det kan bli svårt framöver. Det finns alternativ, dillfrö. Lägg dessa i en tekula eller en bit gasbinda som man knyter ihop. Ta gärna med lite färsk vanlig dill som finns året runt. Lycka till.

0

Tina Nordberg

27 sep 2006 kl. 21:57

Det handlar om Kantareller, de gula svampar som enligt visan växer i enebacken med hatt på nacken.

0

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 22:22

Tusen tack Tina…få se om vi törs prova

0

Tina Nordberg

27 sep 2006 kl. 22:24

Vad har du att vara rädd för?
Svampangrepp? Ha Ha
Prova på super gott.

0

Birgitta F

27 sep 2006 kl. 22:32

Inget mer än att de gula kantarellerna är ungefär 1/3 av fjolårets bestånd här , vore synd att använda dem till något man kanske inte tycker om.Jag får väl lägga ner några med hummern när vi kokar fångsten ... lol

0

Tina Nordberg

27 sep 2006 kl. 22:39

Lycka till. Skicka till mig om du inte gilar det.

0

Evus

27 sep 2006 kl. 22:41

Tack för svaren Bo.

Då ska jag pröva dillfrön i fall jag inte hittar krondill.

0

Bengt Sandh

28 sep 2006 kl. 00:20

Hej Tina!

Vad menar du? Att du super gott eller att det är supergott?

Ner med särskrivning!

0

Tina Nordberg

28 sep 2006 kl. 07:57

Särskrivning dock, jag gör både och.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone