Jag har plockat en del Karl-Johan de senaste åren och stött på vad jag tror är rödbrun kj några gånger och jag verkligen älskar dom! Tycker alltid att de varit så himla mycket fräschare, rören är fastare och vitare och de har aldrig varit mask eller larvangripna. Stämmer denna teori tro? (Två rödbruna på bilden?)
Vet ej, men jag undrade detsamma idag vad gäller finluden stensopp jämfört med “vanlig” Karljohan.
Jo, de rödbruna är nog oftast mindre angripna - men vad din bild föreställer är en helt annan fråga.
Ja Jan inte en bra bild, slängde mest med den för att den var fin. Men kul att jag inte är den enda som tänkt på samma… HLilja, har faktiskt aldrig hittat den finludna! Men spännande. Det är ju så kul när man kan ta rätt på hela svampen utan att måsta skala bort hälften.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.