0 459 visningar

7 svar

Karl johan + chevre??

Jenny

27 sep 2006 kl. 19:21

Det verkar finnas en och annan svampälskare här så jag tänkte att någon kanske vet om karljohan-svamp och chevreost passar ihop? Jag lovade laga något med chevre till en middag och råkar ha karljohan-svamp hemma..
Tack!

0

Karl johan chevre??

Emalin

28 sep 2006 kl. 08:08

Det låter gott iallafall!! Hur blev det? Var det succé?

Hur gjorde du, jag tar tacksamt emot mattips:)

0

Karl johan chevre??

per d

28 sep 2006 kl. 10:09

har tänkt tanken några gånger att göra något på chevre och karl johan. tanken har då varit att smörsteka karl johan i småbitar ganska hårt och sedan lägga på en tallrik och täcka med skivor av chevre och gratinera i ugn 3-4 minuter.

0

Karl johan chevre??

chrille

28 sep 2006 kl. 10:30

Tunnskiva Rå liten KJ ha på en bra god olivolja samt några stänk Balsamvinäger av hög kvalité samt lite riven parnesan -grymmt- borde funka med En bra chevré också

0

Karl johan chevre??

cicki

28 sep 2006 kl. 15:25

Smörstek svampen, smula över en rätt fet chèvre (eller riven Västerbotten blandad med lite grädde)och gratinera. Kalasgott med lite honung till!

0

Karl johan chevre??

Bo E

28 sep 2006 kl. 17:30

Tack för tipsen, det är ju gott om karl-johan i år så lite omväxling i recepten vore inga fel…
är novis på ostar dock…men visst låter det gott!

0

Karl johan chevre??

Jenny

28 sep 2006 kl. 21:46

Tack för alla ideer! Det blir nog smörstekt K-J + ost gratinerat, kanske med rödbeta till på något vis. Jag ska försöka komma ihåg att berätta här hur det blev till slut!

0

Karl johan chevre??

Mamma Mu

28 sep 2006 kl. 23:01

Åhh, nu kom jag på!

Bröd av baguette, chiabatta eller liknande.  Skiva upp det, på med knaperstekt karljohan(saltad o pepprad) sen en tunn skiva chevre eller (kluttar).  In i ugnen ca.175 gr tills osten börjar mumma sig och bli lite gyllene.

Nu kommer det sista, när mackorna är klara så duttar man på Mango Chutney!  (Finns på burk)

Smaklig spis!  Kombon chutney och chevre är kanon så varför inte med knaprig KJ!    Tjoohoo

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone