Är det mycket svamp på Gotland nu? Mycket roliga arter brukar det finnas där. Nästan så man blir sugen på att åka dit.. Det vore skönt att få ägna lite tid åt sitt privata svampintresse nu efter att alla kurser och utflykter börjar ta slut. Skulle verkligen vilja se djävulssoppen men det kanske är lite sent för den? Och gärna också fota tallvaxing, gul flugsvamp, Suillus collinitus m.fl.
Varför undrar du över IP-blockering? Det är nog enkelt att ordna, vore kanske bra för att minska alla skräpinlägg…
Om det inte är för komplicerat kunde man ju göra som på de flesta andra forum, man måste vara inloggad för att kunna lämna ett inlägg. För att skapa en användare måste man uppge emailadress. Ja, visst går det att mixtra, men ändå, kanske sållar lite. Vad jag VERKLIGEN uppskattar här är att det är så lätt att lägga in bilder, en förutsättning för att det är så livligt besökt. På vissa måste man ladda upp bilderna och jag glömmer alltid hur man gör.
Hej Nina, tack för tipsen!
Jag kommer att ordna en inloggning i forumet inför nästa säsong tillsammans med en rad andra förändringar (förhoppningsvis till det bättre). Man kommer fortfarande att kunna skapa inlägg anonymt, men de som registrerar sig kommer att få lite fördelar såsom möjlighet att ladda upp fler bilder etc..
Det är kört med alla soppar, och de flesta svampar börjar vara torra. I öppna betesmarker och hedar finns inget, men skuggiga skogar och ängen ger fortfarande en hel del. Mycket vit taggsvamp i år. Tallvaxing och gul flugsvamp har vi inte sett än, men de hoppas vi på i morgon när vi ska till Tofta. De marker som är lämpliga för Suillus collinitius verkar vara för torra. Det skulle ha behövts mera regn, mest markfukten som ger något nu.
Hej Micke, Jag tycker du tills vidare skall ligga lågt med dessa ändringar. Irritationen är ju orsakad av ett fåtal personer och jag tycker du skall låta oss handskas med dessa problem verbalt. All inblandning som kan tolkas som censur är negativt.
Dess utom skall du som svampexpert, inte behöva rota i saker som Forumhuliganer ev. ägnar sig åt. Det skall vi Forumnyttjare lösa.
Jag är övertygad om detta inte kommer att bli något problem i framtiden.
Please relax my friend,
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.