Min lilla hund ( 4 kg och 12 år gammal) var med i svampskogen igår ( nu 18 timmar sedan) 23/9 . Blandskog Ågesta ”Stockholms län. jag band upp hunden medans jag skördade trattisar en bit bort. När jag kom till baka hade hon ont i ena tassen och slickade på den. Såg då att hon trampat i vad jag tror ”busksvamp” 2-3 cm höga i små klungor. Hon kunde inte gå på tassen sedan ( kanske inte svampen som orsakat, kan ju vara ett bett av insekt el dyl) Undrar hur giftig Busksvampen är?? Och symptom??
( var törstig efter turen och jag hittade en diarré pöl och en kräka nu på morgonen men Vetej om det kom ifrån henne, då jag har två små hundar och bägge var med i skogen) Några timmar efter hemkomst kunde hon gå på den noga tvättade tassen.
Sökt info om busksvampen och förväxlingsartet men hittar inte info om giftighet.
Tacksam om någon vet.
” orolig matte”
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.