Tack för en suverän sida. Har lärt mig massor!
Bästa sättet att döda troll är att inte svara (även om man blir f-bannad!)
Får man vara med i gänget? Bor i Ardennerna Belgien med en massa skogar runt om och är ute med mina vovvar jämt. Hittar samma svampar som i Sthlms trakten.
Hej allihopa och tack för välkomnandet! Ska ta med mig HUNDARNA (bra så svampnörden?;)på svampjakt om en stund. Tyvärr är det rätt torrt här också men svampsäsongen är en månad längre här så än finns det hopp. Andreas, med tanke på färgen på gubbarnas näsor kan man ju undra…
Ta en titt på
http://www.first-nature.com/fungi/id_guide/tricholomataceae/laccaria_amethystea.htm
visst är dom fina!
Hej på er alla! Det var jag som skrev om fjällig taggsvamp härförleden (att lägga in som sill). Bor utanför Oslo och här väl samma svampar (sopp) som i gamla Sverige! Vi dra ut med båten i em och hoppas att det har kommit några fler sen förra helgen på vår favoritö i inre Oslofjord.God helg!! Lena
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.