0 286 visningar

15 svar

Är också "ny här"

cicki

27 sep 2006 kl. 23:10

Tack för en suverän sida. Har lärt mig massor!
Bästa sättet att döda troll är att inte svara (även om man blir f-bannad!)
Får man vara med i gänget? Bor i Ardennerna Belgien med en massa skogar runt om och är ute med mina vovvar jämt. Hittar samma svampar som i Sthlms trakten.

0

Är också ny här

Lena Strömstad

27 sep 2006 kl. 23:12

Visst är det en bra sida.
Är det precis samma sorts svampar i Belgien som här?
Finns de inga spännande icke-svenska?

0

Är också ny här

cicki

27 sep 2006 kl. 23:28

försökte skicka ett svar men…

0

Är också ny här

cicki

27 sep 2006 kl. 23:40

provar igen… den enda “belgiska” svampen jag hittat är en lila trattkantarell. Jättegod men Michael T säger att den suger upp arsenik. Annars har vi ju gubbarna som sitter på cafet…

0

Är också ny här

Andreas

28 sep 2006 kl. 01:40

Gubbarna som sitter på cafét, vad är det med dom? Suger dom också upp arsenik och blir lila? =)

Välkommen, Cicki!

0

Är också ny här

Svampnörden

28 sep 2006 kl. 07:19

cicki, här talar vi om hundar, inte om några vovvar med hemmasnickrade namn ! tänk dig själv vilket kaos det skulle bli om alla satte sina egna namn på hundarna!

Välkommen

0

*Asg*

Maric

28 sep 2006 kl. 07:25

Åt Svampnördens kommentar :-)

Välkommen cicki!

0

Är också ny här

Tina Nordberg

28 sep 2006 kl. 07:50

Välkommen ! Vad kul attt få svamprapporter från andra länder.
Lider era svampar åxå av torka?
De tvåbenta klarar sig nog.

0

Är också ny här

cicki

28 sep 2006 kl. 14:53

Hej allihopa och tack för välkomnandet! Ska ta med mig HUNDARNA (bra så svampnörden?;)på svampjakt om en stund. Tyvärr är det rätt torrt här också men svampsäsongen är en månad längre här så än finns det hopp. Andreas, med tanke på färgen på gubbarnas näsor kan man ju undra…

0

Är också ny här

Kenneth

28 sep 2006 kl. 15:04

Kanske gubbarna på cafet får Löfbergs Lila i stället för det lokala kaffet! Bodde 6 år i Haag och vet vad man dricker i Nederländerna! Genever som avec färgar vems näsa som helst!?! Groetjes!

0

Löfbergs Lila

cicki

28 sep 2006 kl. 15:17

0

Löfbergs Lila

Kenneth

28 sep 2006 kl. 15:22

Dank je wel! Det går säkert att färga garn med dessa!? Tot ziens! Det är dags att logga ut! Ha alla en bra kväll…where ever you are!

0

Kenneth

Kristina

28 sep 2006 kl. 15:30

Om det är ametistskivling på bilden så tror jag det är lönlöst att färga med den. Vi prövade för lite se´n och det blev inget. Vi fick ta fläderbär istället - då blev det lila!!!

/Kristina

0

Kenneth

cicki

28 sep 2006 kl. 15:32

Aha! Då är det fläderbärssaft gubbarna dricker på cafét!

0

cicki

Kenneth

28 sep 2006 kl. 15:35

Fyndigt! Det är alltid trevligt att logga ut med ett leende på sina läppar! Tot volgende keer!

0

Är också ny här

Lena Magnefjord

29 sep 2006 kl. 13:34

Hej på er alla! Det var jag som skrev om fjällig taggsvamp härförleden (att lägga in som sill). Bor utanför Oslo och här väl samma svampar (sopp) som i gamla Sverige! Vi dra ut med båten i em och hoppas att det har kommit några fler sen förra helgen på vår favoritö i inre Oslofjord.God helg!! Lena

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone