0 506 visningar

24 svar

Svamp-utflykt norr om Stockholm?

Nina H

27 sep 2006 kl. 23:36

Några som kan, vill, hitta nya jaktmarker? Känner “fel” människor så jag har inte lyckats hitta några riktiga ställen. (är “avis” på alla er som törs gå ut själva.)

0

Andreas

28 sep 2006 kl. 01:41

Gärna det, jag bor i Upplands Väsby och bör ha lite tid över kommande vecka.

0

Maric

28 sep 2006 kl. 07:09

Jag hänger gärna med. Bor vid Arlanda.

0

Nina H

28 sep 2006 kl. 08:53

KUL! Jag skall kolla vilken dag jag har tillgång till bil. Tror ni det kommer något regn, förresten? Tycker meteorologerna svävar på målet mer och mer.

0

Maric

28 sep 2006 kl. 09:08

Kolla bil du.
Ingen aning om regnet, men det skull behövas lite nu.

0

Nina H

28 sep 2006 kl. 22:05

Måndag ser bra ut för mig. Hur är det för er? Eller är det avplockat i skogarna efter helgen?
Förslag på skog? Nå‘t riktigt fukthål!!

0

Andreas

28 sep 2006 kl. 22:11

Jag kan måndag, det vore perfekt! Kanske nån skog utanför Åkersberga, mitt barndomshem? Där är det skogigt och ska vara gott om svamp.

0

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 09:42

Blir det Å-berga är jag gärna med oxå :=)

0

Nina H

29 sep 2006 kl. 13:43

Kommer du med Maric?
När och var skall vi träffas?
Hittar inte så bra i Åkersberga men kan alltid kart-googla mig fram.

0

Vilka kan? Annette - Ja

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 13:45

..

0

Vilka kan? Annette - Ja

Maric

29 sep 2006 kl. 14:07

Skulle vara jättekul, men var ligger Åkersberga jämfört med typ Arlanda?? Har försökt googla, men är man en f.d söderboende så hjälper dock inte informationen så mycket ändå.

0

Vilka kan? Annette - Ja

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 14:11

Sydöst, blir det väl??? Det tar ca 30 minuter till Arlanda från Åkersberga i icke rusningstrafik.

0

Låter jätteskoj!

Stella

29 sep 2006 kl. 14:38

Hade gärna hängt med om det inte hade varit tjyvtjockt i almanackan denna veckan! Varför ska ALLT hända mitt i svampsäsongen???

0

Så här hittar man

Nina H

29 sep 2006 kl. 15:47

Klicka på den här länken
http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=0&ms=1&streetname=Roslagsv%E4gen%2C+%C5kersberga
Då kommer du till Roslagsvägen som går rakt igenom Åkersberga.
Sedan kan du välja Stor karta och minska ner den så att du t.o.m. ser Arlanda.
Till vänster om kartan kan du också välja Vägbeskrivning och kollektivtrafik. Klicka på den och skriv in din adress så får du en, i bästa fall inte alltför korkad, vägbeskrivning.
Var skall vi träffas? Ännu bättre att hitta en exakt adress man kan kolla på http://www.eniro på.

0

Så här hittar man

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 15:49

Kolla efter mig på hitta.se *ler*

0

Så här hittar man

Nina H

29 sep 2006 kl. 16:37

Och bättre karta dessutom. Skall det vara utgångspunkten?

0

Så här hittar man

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 16:44

om ni vill alltså...

0

Så här hittar man

Nina H

30 sep 2006 kl. 09:44

Helt OK för mig. Vilken tid - vilka följer med?

0

Så här hittar man

Annette Ja

30 sep 2006 kl. 09:53

vad sägs om 10, 00? Alla kan väl svara i detta inlägg och ändra rubrik till Namn + ja

0

Nina JA

Nina H

30 sep 2006 kl. 10:08

Vad KUL!!!

0

Annette JA

Annette Landin

30 sep 2006 kl. 10:29

...skrev själv på fel ställe :=)

0

Då måste jag...

Maric

30 sep 2006 kl. 12:18

Dessvärre tacka nej. Hade varit jättekul. Men pga det jag är sjukskriven för (GAD), så vågar jag helt enkelt inte köra till Åkerberga.
Men önskar er lycka till på svamppromenaden.

0

Då måste jag...

Annette Landin

30 sep 2006 kl. 12:32

Var bor du då?

0

Då måste jag...

Maric

30 sep 2006 kl. 12:33

Vid Arlanda.

0

Annette Landin

30 sep 2006 kl. 12:53

Ok, det var lite väl långt för mig att hämta, men finns det ingen annan i Arlanda trakten som du kan samåka med? Det borde ju finnas nån mer som har lust?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone