0 424 visningar

17 svar

Vilken musik....

LarsLARS

28 sep 2006 kl. 18:38

...passar till svamp tycker ni?

0

Kristina

28 sep 2006 kl. 18:39

Signaturmelodin till barnprogrammet “Svampbob Fyrkant” kanske?

/Kristina

0

hanzzon

28 sep 2006 kl. 18:40

jag vill bo, i en svamp, annars får jag kramp..  :)
mvh

0

Allätare utom av svamp

28 sep 2006 kl. 18:41

Tja vad sägs om en blandning av Lars Winnerbäck, Monika Zetterlund, Bruce, lite klassiskt (inte allt för tung), lite Åsa Jinder t.ex.

0

Nina A

28 sep 2006 kl. 19:29

fågelkvitter och regndroppsdrippande :)

0

tondöv

28 sep 2006 kl. 19:33

Bach små änglar som kissar typ

0

per d

28 sep 2006 kl. 19:40

verkar inte som om någon här tar frågan om musik till svamp på allvar ! jag utgår dock från att frågan är seriöst ställd för detta med musik till mat och även vin är inte helt oväsentligt, men mestadels handlar det om klassisk musik.
en nära bekant till mig som är vinhandlare och sommelier i danmark går otroligt mycket upp i kombinationen mat, vin och musik. tyvärr kan jag inte tillräckligt mycket kring ämnet så att jag kans säga vad som går bäst till renkalvsteg med smörfrästa kantareller och jordärtskocksmos smaksatt med torkad karl johan med gräddviltsås, rosenkål och rönnbärsgele som tillbehör.

0

pfifferling

28 sep 2006 kl. 19:42

Det måste bli en jojk absolut och seriöst

0

Snäller

28 sep 2006 kl. 19:46

Vi har väl var och en våra favoriter och associationer.
Så nog var jag seriös alltid. Men kan ju hålla med om att naturens egen musig är god not.

0

Bo Reyer

28 sep 2006 kl. 19:56

De fyra årstiderna. På vintern torkad svamp, våren färska murklor, sommaren strävsopp, gulkremla samt de första kantarellerna, hösten mängder av arter.

0

Svampnörden

28 sep 2006 kl. 20:00

Jag hör ljuv musik när jag hittar ett fint svampställe!

LarsLARS: Jag är lite nyfiken på vilken svamp du syftar!?

0

LarsLARS

28 sep 2006 kl. 21:55

Den mesta svampen växer i skogen, några mellan tårna etc.
Kanske fäbodsmusiken ligger närmast tillhands. Det är i och försig inte många som kular o lockar på korna (ev. svampen) idag! Näverlur och vallhorn är nog de närmsta instrumenten, kanske en mungiga!? Jojk är ett bra exempel!

0

Nicklas

28 sep 2006 kl. 22:34

reagge kanske

0

Mamma Mu

28 sep 2006 kl. 23:16

Men snälla per d…...Har du tänkt på att vi här faktiskt tar detta på allvar.  Vi har olika smak när det gäller musik.  Om jag skulle säga tex. disco eller tecno , som passar till svamp, vad tycker (farbror duktig) du då?  Eller om någon säger att bongotrummor är fint till svamp….
Vem fan har bestämt att det mestadels handlar om klassisk musik när det gäller svamp??  Det är du som säger det.

Inget emot klassiskt(älskar en del)!!!

Lägg ner nu per.

0

cicki

29 sep 2006 kl. 00:07

för min del ingen alls, räcker gott med naturen runt omkring.

0

Stendöv Stensvamp

29 sep 2006 kl. 08:03

Om folk frågar “Vilken musik passar till svamp” funderar man på om de har ont, eller lider av någon annan “huvudsak”! Seriösa kan de verkligen inte vara! Frågan är enligt mig bara en onödig provokation. Svamparna är stendöva!

0

Kapten Hammock

29 sep 2006 kl. 08:07

Louis Armstrong passar bra till svart trumpetsvamp.

0

Nicklas

29 sep 2006 kl. 08:40

hahaha :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone