verkar inte som om någon här tar frågan om musik till svamp på allvar ! jag utgår dock från att frågan är seriöst ställd för detta med musik till mat och även vin är inte helt oväsentligt, men mestadels handlar det om klassisk musik.
en nära bekant till mig som är vinhandlare och sommelier i danmark går otroligt mycket upp i kombinationen mat, vin och musik. tyvärr kan jag inte tillräckligt mycket kring ämnet så att jag kans säga vad som går bäst till renkalvsteg med smörfrästa kantareller och jordärtskocksmos smaksatt med torkad karl johan med gräddviltsås, rosenkål och rönnbärsgele som tillbehör.
Den mesta svampen växer i skogen, några mellan tårna etc.
Kanske fäbodsmusiken ligger närmast tillhands. Det är i och försig inte många som kular o lockar på korna (ev. svampen) idag! Näverlur och vallhorn är nog de närmsta instrumenten, kanske en mungiga!? Jojk är ett bra exempel!
Men snälla per d…...Har du tänkt på att vi här faktiskt tar detta på allvar. Vi har olika smak när det gäller musik. Om jag skulle säga tex. disco eller tecno , som passar till svamp, vad tycker (farbror duktig) du då? Eller om någon säger att bongotrummor är fint till svamp….
Vem fan har bestämt att det mestadels handlar om klassisk musik när det gäller svamp?? Det är du som säger det.
Inget emot klassiskt(älskar en del)!!!
Lägg ner nu per.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.