0 74 visningar

2 svar

För tidig Karl-Johan

Sven Hedin

17 jul 2004 kl. 11:19

Eftersom KJ-säsongen redan har varit igång i mer än en vecka inser jag att det återstår max 2 veckor innan den är slut. Det innebär ju att augusti-september blir KJ-fri. Det man har sett fram emot är därmed snart passerat. Fy vad trist.
Så mycket KJ som finns just nu har jag aldrig tidigare varit med om, visserligen är det mest den finludna Kållen men jag tror ändå att det snart är över för gott.
Är det någon som minns liknande situation från tidigare år? Kan det komma ännu en KJ-boom?

0

Helena

17 jul 2004 kl. 17:29

Ge inte upp!!! Iaf här i Sörmland så brukar det kunna komma en mängd Karl Johan vid denna tid på året och sen kommer det en ny omgång på höstkanten. Förhoppningvis blir det så i år och kanske att de som komme senare inte är så larvangripna som de är nu. Det är väldigt gott om dem men få som går att ta reda på rga larver.

0

Sten Bergman

19 jul 2004 kl. 00:59

Eftersom Karl-Johan kommer mycket tidigt i stora mängder på många platser i år så får man utgå ifrån att huvudsäsongen är NU och inte sedan. Tråkigt men sant. Det är ju efter semestern som det roliga brukar börja.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone