Vi kom till en gammal stubbe som var översållad med svampar. Plockade 2½ liter, men lät ändå de äldsta stå kvar. Min fru blev lite tveksam om det är föränderlig tofsskivling eftersom den var så mycket mörkare än de vi fann i juni. Jag säger att det är rätt, men alltid bäst att fråga.
Ja, men dålig kvalitet på både svamp och bilder.
Håller med om att det är tvivelaktig kvalitet på en del av dem. Det har regnat så mycket att allt var jättevått. Ska ju rensa bort det som inte är fint - och renset ska sedan till ett par döda lövträdesstubbar jag vet, och kanske kan det så småningom komma svampar där också. Korten var inte heller så bra - ville bara få fram ett svar om det var föränderlig tofsskivling. Däremot fann vi mycket väldigt fina kantareller också och lite Karl Johan och apelsinsopp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.