Jag hade årets sista svamputflykt igår, nu kan man börja varva ner lite… Deltagarna var nöjda, vi rensade 3 ställen med svart trumpetssvamp och det var gott om blek taggsvamp också + en del gransillkremlor. Vi fann t.o.m en stor fin mandelriska! Ska åka och käka namnsdagslunch nu med en omtyckt gammal kompis inne i stan… Ha en fortsatt trevlig svampsäsong! Det finns säkert massor med läckerheter kvar där ute trots torkan i markerna..
/Micke
För mig är det bara snön som bestämmer sista utflykten.Nu kommer (kanske) alla senhöst svampar.
Kommer ihåg att för ett antal år sen hittade jag en snöboll champinjon den 23:e december.Om en vecka åker jag med Karl Soop och Jacques Melot (han är i Stockholm nu)till Homburg i Tyskand (JECs kongress)
Prova lite dill med mandelriska.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.