Håller inte alls med om färgbeskrivningen - men du måste visa svampens undersida och vad den har där. Skulle inte förvåna mig om den har skivor. Ostronmussling KAN se ut som dina svampar. Men det KAN också vara en ticka.
Tack för hjälpen, om delvis :)
Ja, den är ju mer mörkgrå/svart, men den har lite brun färg, om den har en färg att beskrivas.
En ny beskrivning: En platt mörkgrå svamp, med en svag nyans av brun, vit innuti, troligtvis vita täta räfflor (kan inte verifiera eftersom jag inte är i närheten). Den smakar som rå champinjon (jag spottade ut den, givetvis…).
Bra, då passar ostronmussling/ostronskivling riktigt bra. Läs om den och kolla att det stämmer.
Jo, men jag tror du har rätt! Har rämfört bilder iaf. Men var dumt att bara ta uppifrån och tro att man kan identifiera svamp så lätt!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.