0 338 visningar

3 svar

Gårdagen missöde:)

Emalin

29 sep 2006 kl. 13:09

Måste få dela med mig av gårdagens största garv:

Jag har en häst som jag rider i skogarna och oftast är det så jag finner mina finfina svampställen. Hur som haver så var jag ute och red igår och givitvis så föll min blick på en hel hord med kantareller som växte under en gran. Jag brukar återvända till fots men latmasken var svår igår så jag hoppade av och började fylla fickorna med svamp.

Plötsligt så hör jag distinkta ljud av en travande häst och när jag vänder mig om så har hästskrället fått nog av mattes konstiga beteende och bestämt sig för att gå hem, skrik och panik! Jag fick kasta mig ut från granen och försöka hinna ikapp bäst jag kunde.

Längre ner på vägen står markägaren och skrattar gott, först kommer hästen sedan jag, flåsande med kantareller flygande ur fickorna. Till slut fick jag stopp på henne och undersöker genast hur många svampar som jag lyckats få med mig. En stackare ligger i handflatan och som om inte det vore nog så nappar hästen åt sig den i tron att det var något gott. Markägaren skrattar nu ännu mer..

Jag skall nog köpa mig en kantarellhund i stället för en häst:)

0

Cicci

29 sep 2006 kl. 13:12

:) Låter som en bra idé det där med kantarellhund. Men det är inte säkert det funkar ändå, min golden retriever käkade också upp dom om jag inte var snabb som sjutton och hann hindra honom efter att han markerat svampen. Så jag gav upp och lärde upp min tik istället.

/Cicci

0

Annette Landin

29 sep 2006 kl. 13:23

Känner igen det där :=) Jag brukade dock ha en höpåse (en sån du har i transporten) med som svamppåse…Jag har oxå jagat häst :=D

0

Lena M

29 sep 2006 kl. 18:23

Efteråt ser man det dråpliga i situtionen, eller hur !

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone