Hej,
Missade tyvärr att fota i skogen och har gjort mitt bästa med bilder här hemma.
Svamparna växte lite här och var i blandskog, oftast nära lövträd upplevde jag (Häckeberga, Skåne). Strålande gula tittade de upp här och var!
Är ganska säker på samtliga är kremlor i alla fall men vill gärna dubbelkolla med expertisen här eftersom jag är nybörjare. Kan det vara Gulkremlor, Senapskremlor?
Bilderna är missvisande när det gäller hattens färg som är mer solgul än brungul i verkligheten, även så här efter frakten hem.
Tacksam för alla svar!
Dina bilder är inte bra men de föreställer kremlor! Tycker du ska smaka på kremlans skivor. Smakar de milt och gott så är kremlan god och bättre än de flesta andra matsvampar. OBS! Detta gäller bara kremlor!!! och finns att läsa under kremlor här på Svampguiden liksom i de flesta bra svampböcker!
Tack för ditt svar Jan!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.