JanAUppsala, lägger in resterande bilder på “fläckkantarell” som jag inte lyckades få med förra gången. Min fråga är: Kan jag vara 100 % säker på att det är fläckkantareller? Eftersom det är så många i år, överallt, så måste jag i så fall skynda mig plocka för väderprognosen för i övermorgon är 1 dm snö.
Igen lyckades jag inte få med mer än en bild trots att jag gjorde som sagts Jag lägger in den så här i alla fall denna gång
Ja, om skivorna är gaffelgrenade kan du vara säker på fläckkantarell.
Häller med! Och det ser verkligen ut att vara fläckkantareller!
Varför fortsätter du inte i samma tråd som du började med?
http://svampguiden.com/forum/visa/274170
Där svarade jag på dina frågor “ungefär precis som Michael Krikorev gjorde nu?
JanAUppsala, jag ber om ursäkt för att jag trasslar till det, jag har inte riktigt kommit på hur man gör eftersom jag är ny i detta forum, men med hjälpmail med M Krikorev har jag nog kommit till rätta med problemen, så det kommer inte att upprepas.
Ingen fara, du är långtifrån värst! Men då vet du också att du fått “samma svar” om svampen från två olika personer och det är inte illa!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.