0 474 visningar

9 svar

Resterande bilder #2

Tjalle Andersson

19 okt 2020 kl. 12:42

Återigen… =(

1

TommyD

19 okt 2020 kl. 12:52

Höstmusseron?

0

Greyhound

19 okt 2020 kl. 12:56

Höstmusseron.

0

JanAUppsala

19 okt 2020 kl. 13:03

Tips! Lägg in dina extrabilder som svar i den ursprungliga tråden - nästa gång!

0

TommyD

19 okt 2020 kl. 13:20

Ändrar man rubriken när man ska svara på ett meddelande tror jag det blir en ny tråd.

0

JanAUppsala

19 okt 2020 kl. 14:47

Se mitt svar!

0

Tjalle

19 okt 2020 kl. 21:42

Tack för svaren hörni. Enligt bilderna som finns här på Svampguiden så ser det ut som hatten är mycket ljusare än dom jag har, men dom var även mycket större så dom jag hitta kanske egentligen skulle fått växa till sig lite mer? Så dom små kanske är lite mörkare liksom? Eller kan det vara nån form av hybrid av höst och blåmusseron?

0

JanAUppsala

19 okt 2020 kl. 22:08

Nej, ganska typisk höstmusseron som kan ha varierande färg.

0

Tjalle

19 okt 2020 kl. 23:57

Alright tack

0

Tjalle

19 okt 2020 kl. 23:59

Har nån händelsevis smakat höstmusseron? Såg att den hade fått 3 stjärnor här. Och isf har någon nåt tips på hur man förbereder/tillreder? Har nämligen hittat ett gäng trattisar, champinjoner, taggsvamp och blomkålssvamp så funderar på om det går o göra nån kombinationsmaträtt av allt liksom

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone