0 56 visningar

8 svar

svart trumpet

Karin

18 jul 2004 kl. 19:47

Hej, undrar om någon kan svara på var i Uppsalatrakten jag kan leta efter denna svamp när den kommer.Har hittat den en gång för flera år sedan men ej sedan dess…

0

Karin Också

18 jul 2004 kl. 22:31

I närheten av ek. De är mycket svåra att upptäcka.

0

Karin

18 jul 2004 kl. 22:40

Det gäller mao att hitta områden med ek.Får titta efter det.Tackar.

0

Olle i Västerås

19 jul 2004 kl. 13:55

Jag har hittat den på ett avverkat barrskogs område utanför Västerås. Håller med om att den är svår att se, men väl värd besväret. Men jag tror inte att den har kommit än. Om ett par veckor ska jag kolla mina ställen.

0

Helena

19 jul 2004 kl. 17:39

Ställen med mycket hassel lönar det sej också att söka på.
Men det har hänt att jag hittat dem mitt i barrskog också. Men då senare på hösten i samband med trattisplockning

0

Karin

19 jul 2004 kl. 22:41

Tackar för upplysningen.Det var just i barrskog jag hittade för flera år sedan.Varit där några gånger efteråt men det har ej funnits några där, och jag vet att det är på samma ställe.

0

Olle i Västerås

20 jul 2004 kl. 07:25

Jag tror att dom behöver perfekt väder för att det ska bli något. Jag kommer ihåg att min Pappa plockade massor ungefär var 3-4 år. Andra år blev det nästan inget alls.

0

Anette

1 aug 2004 kl. 22:13

Jag har hittat svart trumpet i år så det är inte för tidigt, inte i Trosa i alla fall där jag bor. De växte i blandskog där det fanns inslag av lite ekar här och där. För övrigt kan jag tala om att jag har plockat 46, 7 kilo kantareller. De svarta trumpeterna kan jag dock inte skryta med, kanske ett 20-tal.

0

Karin

2 aug 2004 kl. 22:23

Grattis!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone