0 281 visningar

14 svar

Kycklingben

Morgan

29 sep 2006 kl. 18:48

Idag var en ledig fredag och vi tog kaffekorgen och begav oss till skogs. 18-19° och underbart väder. -Idag plockar vi bara svart trumpet, fårtickor och kantareller! Det var utgångsläget. Men resultatet syns på bilden….. Nu får man rensa hela natten. =)

12 KILO gul trumpetsvamp!!!

0

Kristina

29 sep 2006 kl. 18:53

OJ!!!!!!!!!!!
Stort grattis!

/Kristina

0

per d

29 sep 2006 kl. 18:55

är kycklingarna halalhslaktade ?

0

Morgan

29 sep 2006 kl. 18:58

Nope pelle diiii, de är kosherslaktade. =)

0

cicki

29 sep 2006 kl. 19:05

wao, nu blir jag avis! För tidigt än för dessa här i Belgien…

0

Trumpelisa

29 sep 2006 kl. 19:09

Jaha ja, har du rensat skogen nu?
Vilken härlig bild. Grattis till den fina skörden, och att du kan svara vänligt och humoristiskt.
Vi hörs väl?

0

Trumpelisa

Morgan

29 sep 2006 kl. 19:12

Du har mail, på hemmadatorn!!!

0

Morgan

29 sep 2006 kl. 19:15

Oj glömde säga att det finns INGEN risk att de tar slut.

0

Carina

29 sep 2006 kl. 20:25

Vilken underbar bild!Njuter och säger grattis..

MVH Carina

0

Lena M

29 sep 2006 kl. 20:31

Jag kan bara säga att jag är förvånad över vilka fynd ni gör i skogarna. Ni är rika ! Inte på pengar kanske, men vilken häftig upplevelse att finna sådana mängder. Hoppas att flera får käna av denna ” lycka “.

0

Trum

29 sep 2006 kl. 20:45

Ja, visst blir man glad av alla lyckade “fångster”. Grattis alla som hittar mycket. Själv hittar jat lite här och lite där men har som (oftast)måttot! En till två timmars rensning räcker. Det finns många som inte kan plocka svamp och blir väldigt glada om nån skänker. Kolla med grannen. Ha en härlig helg.

0

Trumpelisa

29 sep 2006 kl. 20:46

Naturligtvis ska det förra inslaget ha signaturen Trumprlisa

0

Göran H

29 sep 2006 kl. 21:13

Det tror jag inte på Trumprlisa.
:-))

0

Trump´..ellernåt...Lisa

29 sep 2006 kl. 21:29

Att jag ger bort svamp eller att fingrarna går lite för fort över tangentbordet efter en härlig kväll efter räkor och nårgra snapsar, eller möjligen att min signatur blev så konstig.  ¨Hm. måste va nåt elektroniskt??

0

Morgan

7 okt 2006 kl. 10:09

Oj oj, det tar aldrig slut!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone