0 534 visningar

4 svar

Kantareller

Carol

11 jul 2021 kl. 15:01

Varför är det ingen som rapporterar om kantarellfynd? det finns ju massor sägs det, har själv ingen möjlighet att kolla ” mina” ställen just nu men det Borde ju finnas i hela landet nu.

0

HLilja

11 jul 2021 kl. 15:15

http://svampguiden.com/rapporter/lista.asp
En och annan gör det, se under rapporter.
Själv har jag inte varit ute och kollat efter kantareller än, fiskar makrill istället:)
Fast jag personligen brukar inte rapportera när jag hittar kantareller, tycker väl det är lite för ”vanligt”, återkommande år från år liksom.

0

Kyle

11 jul 2021 kl. 15:45

Ett mycket mer aktiv plats där man kan se alla fyndplatser (generella och exakta coordinater för där man har hittat de kan man också hitta) för kantareller och matsvampar för huvudtaget är på artportalen.se (:

0

Jan A Uppsala

11 jul 2021 kl. 16:10

Många av oss ser ner på kantareller och deras banekvinnor och -män, men vill inte gärna dela med oss av våra superställen, där stora mängder snabbt kan skördas. Här har husets hustru hunnit hösta på en lokal från vårt förra liv och en i vårt nya, så visst finns det kantareller!
Som ”svar” på ”Kyles” inlägg vill jag bara säga att de riktiga kantarellställena varken hamnar här eller där, helt utlämnade åt allmänheten!

0

Jan A Uppsala

11 jul 2021 kl. 16:14

Och det gäller inte bara kantarellställen…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone