Tror jag har hittat brunsopp, björksopp (el tegelsopp?) och Karl Johan men korrigera mig gärna om jag tar fel:) Undrar nu hur mycket jag ska rensa bort? Äter man foten på Björksoppen? Rören på Brunsoppen? Har förstått att man ska steka dem ordentligt i 15-20min. Har ni andra tips på tillagning? I förhand TACK för hjälpen!
Skulle gissa på björksopp eller tegelsopp, absolut ätliga. De med gul undersida är smörsopp, snäppet bättre. Längst till vänster några bitar som ser ut som stensopp/Karljohan. Man kan äta foten om den är fräsch. Prova gärna att skiva tunt och torka dem på t ex ett myggnät/myggfönster. De flesta sopparna vinner i smak av torkning tycker jag, och får en mycket lång hållbarhet.
Det ska jag testa! Tack för ditt svar:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.