Har letat efter ett röd-gul trumpet-svamp-ställe i flera år och aldrig hittat något. Idag lyckades jag hitta ett ställe, men heregud vad mycket det fanns !
Plockade o plockade, åkte hem, åkte tillbaka igen ! nu ska de rensas också ! Kanske åker jag dit imorgon också, det finns masor kvar !
Alla de svampar jag letat efter i många år har jag hittat detta år ! svart trumpet, röd-gul trumpet och blomkålssvampar.
Detta är det bästa svamp-år för mig någonsin ! La la la !
Bilden visar skörden från första rundan !
Åt ditt gamla håll till ! Var egentligen ute i annat ärende men tog med mig svampkorgen och kollade lite runtikring. De växte i ett kärr, jätteblöta och stora, en del hade så blöt, stor o tung trumpet så att de ramlat ikull. Jag var tvungen att trampa ihjäl en del för att kunna gå, hela marken var täckt. Oh va gla ja ä !
Ojdå ! Jag såg ingen stor sten. Tänkte på att jag kanske inte ens var på rätt ställe…....
Kanske åkte jag in på en annan väg..
Jag unnar verkligen dina föräldrar kantarellerna fast jag inte hittade dem.
Det finns ju hur mycket kantareller som helst i år. Idag gick jag förbi och blundade på hemvägen. Men jag kan säkert inte låta bli att åka dit imorgon o hämta dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.