Någon som testat detta ? Är det värt besväret eller är det lika bra att käka upp allihop direkt ?
Hittade ett recept på Tasteline.se som verkar helt ok
http://www.tasteline.se/recipe/showRecipe.asp?intChannelID=1&lngRID=4567&tlfo=0
Går det att göra likadant med tex Blek Taggsvamp ?
Hej
Den erfarenhet jag har av inlagd svamp är att man lägger in Fjällig taggsvamp i en ättikslag som för sill, mycket gott. En annan är att man lägger in skivor av Karl Johan i en lag av olivolja, vitvinsvinäger och örtkryddor, även det smakar mycket bra. Så det kan ju vara värt att testa ditt recept.
Att sylta gula kantareller måste väl betraktas som en hädelse (åtm. slöseri med en svamp som har så speciell och god smak i sig själv)?
Med all ättika, socker och kryddor borde det inte spela någon större roll om man väljer en svamp med mindre smak.
Det som jag brukar sylta, är trattkantareller med curry, ingefära och päron (gott till grillat fläsk).
Allt beror på mängden! I slutet på sommaren - hösten när frysen är full brukar jag sylta både gula och trattkantareller, det finns olika inläggningar både med ättika och oliv olja gott till kött.
Sandsoppen är super-god torkad, mycket godare än färsk.
Synd att sylta den. om man nu skulle hitta mycket
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.