Fann en jättemängd granblodriska idag som inga larver ännu hunnit upptäcka. Plockade med mig ca 30 liter, men då jag även hade massor av gul kantarell och annat att förvälla samt en tid att passa så skivades riskorna tunt och åkte in i torkskåpet (45°.) Hann inte annat och hade inget i minnet om att man inte bör torka såna.. Någon som ändå gjort det som kan ge mig hopp om att jag inte förstört hela skörden nu? Eller har jag?
(De är nog snart genomtorkade.)
Tack för era ord. Tyvärr Annika är det nog för sent att flytta den nu. Bara att hoppas..
Anette, det där med mjölk. Är det bättre än vatten för att minska ev. beska (som ju även granblodriska kan drabbas av) eller är det för annat i smaken du använder det vid blötläggningen? *nyfiken*
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.