De 4 under kremlan är blodriskor.Det finns kanske 5 närstående arter i Sverige.Några är sällsynta
Det kan vara Grönfläckig vinriska=Lactarius salmonicolor.
Om du skriver vart och i vilket miljö har du fotad dom kanske kan jag vara mera precis.Kolla om mjölksaften, som först är orange ändrar färg efter en tid.
Hej Pfifferlig.Skulle du vara lite mera precis oom platsen, svampen intresserar mig (arten upptäcktes 1998).Jag bor i Saltsjö-Boo men jag är inte efter att utnyttia dina skogar.Är ofta ut i Värmdöskogarna.Om en dag möter en svart hund som ser ut som en svart varg och en man med en stor svampkorg, då har du stött på mig.
Ser du en hund som ser ut som en råttjägare och en dam med en stor korg så är det jag, jag ska kolla karta så du får en mer exakt position, det är absolut ingen bra svampskog där så Du får gärna hela området för dig själv. Jag återkommer när jag kollat karta lite bättre.
Trevligt att kunna hjälpa till
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.