Ser ut som mandelriska (typisk), men de ska inte stinka som gammal fisk. Doft är iofs subjektivt och det finns en genetisk komponent i hur vi uppfattar dofter. Om ngt stinker som gammal fisk ska man nog överväga om man bör äta det. För mig har fräscha mandelriskor en stark o omisskännelig “kemisk” lukt som inte liknar ngn annan, mjölksaften är vit och ymnig (omdet inte är mkt torr väderlek) och smakar sött.
Tack för svaret.
Kanske gammal fisk var lite hyperboliskt uttryckt av mig. Luktar mer som laxskinn kanske, som du sa, lukten är väl subjektiv.
Är nog en mandelriska då Joachim Krumlinde bekräftat det, anser han verka relativt kunnig baserat på tidigare inlägg på forumet.
Men med det sagt kommer jag ej äta denna då jag precis börjat registrera mandelriskan och vill ta mer tid på mig för att träna ögat.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.