roligaste tyckte jag var Diplomitoporus flavescens, den hade jag aldrig sett i verkligheten, fick nästan en mykogasm, sedan blev den en jassåsvamp, den fanns i mängder i alla tallskogar vi besökte. resan var toppen, men nästa år verkar det som om svampkonsulenterna kommer att arr, den för resebyron Far å Flyg var nog det sämsta jag råkat ut för.
alla dricker hembränt finkelbrännvin där, smakar för jävligt, vi var med på en svamptävling, över 50 lag på 4 pers deltog, alla uppförde sig som Bert Karlsson, så våra 2 lag var chanslösa, men de fick i alla fall tröstpris och blev uppkallade på senen i den stora stad där svampdagen var så om den blir av nästa år kan jag rekomendera den, kommer abtaglige några rader från mej i jordstjärnan samt per-axel skriver i sporaden
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.