0 91 visningar

2 svar

Hur väljer jag rätt poolskydd?

s12ommarbris

25 jul 2024 kl. 18:05

Jag har hört att rätt överdrag kan göra stor skillnad för underhållet av poolen, men jag är inte riktigt säker på vad jag ska välja.

Det blåser ofta och vi har många träd i trädgården, så vi letar efter något som effektivt skyddar poolen från skräp och smuts. Dessutom vill vi ha något som är lätt att installera och ta bort och som kan hjälpa till att hålla vattentemperaturen.

Jag har hört talas om olika typer av överdrag, från plast- och filmöverdrag till tyngre och isolerade modeller. Kanske har någon av er erfarenhet av dessa typer av överdrag? Vilket alternativ har visat sig vara det mest bekväma och effektiva för dig? Vilka särdrag bör man ta hänsyn till när man väljer?

0

JoakimÅkesson

25 jul 2024 kl. 19:14

Att välja rätt poolskydd är verkligen viktigt och jag kan dela med mig av min erfarenhet. Vi har också många träd och det blåser ofta, så vi behövde ett pålitligt överdrag. Vi valde ett tätt vinteröverdrag som gör ett bra jobb med att skydda mot skräp och hjälper till att hålla vattentemperaturen. Vi köpte skyddet genom Poolservice Stockholm, och de erbjöd oss några bra alternativ beroende på våra behov. Deras experter hjälpte oss att välja ett skydd som passade perfekt för vår pool.

0

Laren

26 jul 2024 kl. 12:21

Även vi valde nyligen ett poolskydd. Vi valde till slut ett tätt vintertäcke som effektivt skyddar mot skräp och hjälper till att hålla vattnet varmt. För frekvent vind och massor av träd är det en bra lösning.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone