0 271 visningar

11 svar

Instiftande av Svampklubb

H-G

3 okt 2006 kl. 16:05

Tjäna Forum,
vi var några västsvenska svampintresserade som hade middag för ngn vecka sen. Ur det gemytliga snacket kom tanken fram att här saknas svampklubb i Gbg.
Kanske vore det en idé, eller vad säger ni? 

Gemensamma exkursioner som tar tillvara gemensam kunskap, och varför inte käka upp allt i samma goda anda som tidigare skett..
Kanske med lite experimentell inriktning; provar nya tillagningsmetoder och annorlunda svampar.

Jag skall själv prova vad jag tror är föränderlig tofsskivling i e.m., men ni kan väl skriva en rad om vad ni tycker, så läser jag det när jag vet om jag överlevt.

mvh

mvh

0

Magnus i Gävle

3 okt 2006 kl. 16:09

Jättebra initiativ! Synd att jag inte bor närmare.
Men du…. hopppas du är säker på att det är föränderlig… Gifthättingen är ju snarlik. Fast det kanske du redan hade koll på.
MVH//Magnus

0

Trakt kantarell

3 okt 2006 kl. 17:08

0

Totte

4 okt 2006 kl. 12:33

Om man läser under punkt 7 så kanske det inte är så dumt med en ny klubb som tar tillvara på de som vill äta svampen oxå.

Sedan kan man ju ändå kanske ansöka om medlemskap hos GBG:s svampklubb just för att få det där lilla extra kanske?

H-G har du kollat något eller kan du något om hur man startar en klubb?

0

per d

4 okt 2006 kl. 12:54

he he ! “Mykologiskt intresserad person (inte matsvampplockare) som blivit medlem betalar 120 Kr/år. ” så läste jag att dom lyssnar på föredrag om gelesvampar också, sikken trist samling !

0

Totte

4 okt 2006 kl. 13:05

trist samling…ja så tycker väl den som inte vill vidareutveckla sig själv…utan väljer att stagnera.

0

Irene A

4 okt 2006 kl. 13:51

Det ska finnas en “Partille svampvänner” också, som bildades för de göteborgare som inte tycker att Göteborgs svampklubb räcker till. De verkar inte ha någon egen hemsida, men här hittar man i alla fall en kontaktperson:

http://www.bostream.nu/totte/partille_svampvanner%20.htm

0

Totte

4 okt 2006 kl. 14:14

Jodå jag har hitta dem på nätet men väldigt svårt att hitta någon information om vad de har för aktiviteter som är aktuella. De har bara vårprogrammet utlagt.

Verkar som de samarbetar med SNF.

Har även sökt på partille kommun och hade önskat att hitta ett program som var aktuellt. Men vill man ha info så får man kanske ringa dem.

0

www.svampkonsulent.nu

Annika Eriksson

4 okt 2006 kl. 16:14

Det finns ett par tre stycken svampkonsulenter där nere i Götet, dom kan nog ge mer info, kontaktuppgifter finns på vår hemsida, klicka på Region Väst…

0

svampstadgar

H-G

4 okt 2006 kl. 23:38

Överlevde de föränderliga (det slår väl inte till än iofs).
Trakt kantarellens (?) förslag att ansluta till befintlig mykologisk förening var väl inte så intressant, håller med per där. Gelésvampar i all ära, osv.

Jo, jag har startat förening tidigare så jag har nog en gammal pdf om det liggande någonstans + och jag fick din mail Totte, tack. Skall kolla Annikas förslag oxå, ber å få återkomma. Vart mkt att göra de sista dagarna.
ha de

0

konsulterna

H-G

5 okt 2006 kl. 18:48

Tjänis,
Jag skickar ett mail till konsulenterna, sen kan vi stämma av ett informellt möte. Kanske med svampplockning ngnstans i västsverige?

mvh

0

konsulterna

Totte

5 okt 2006 kl. 18:50

Jag hänger gärna med, hör av dig med mer info när du vet mer

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone