Tjäna Forum,
vi var några västsvenska svampintresserade som hade middag för ngn vecka sen. Ur det gemytliga snacket kom tanken fram att här saknas svampklubb i Gbg.
Kanske vore det en idé, eller vad säger ni?
Gemensamma exkursioner som tar tillvara gemensam kunskap, och varför inte käka upp allt i samma goda anda som tidigare skett..
Kanske med lite experimentell inriktning; provar nya tillagningsmetoder och annorlunda svampar.
Jag skall själv prova vad jag tror är föränderlig tofsskivling i e.m., men ni kan väl skriva en rad om vad ni tycker, så läser jag det när jag vet om jag överlevt.
mvh
mvh
Om man läser under punkt 7 så kanske det inte är så dumt med en ny klubb som tar tillvara på de som vill äta svampen oxå.
Sedan kan man ju ändå kanske ansöka om medlemskap hos GBG:s svampklubb just för att få det där lilla extra kanske?
H-G har du kollat något eller kan du något om hur man startar en klubb?
Det ska finnas en “Partille svampvänner” också, som bildades för de göteborgare som inte tycker att Göteborgs svampklubb räcker till. De verkar inte ha någon egen hemsida, men här hittar man i alla fall en kontaktperson:
http://www.bostream.nu/totte/partille_svampvanner%20.htm
Jodå jag har hitta dem på nätet men väldigt svårt att hitta någon information om vad de har för aktiviteter som är aktuella. De har bara vårprogrammet utlagt.
Verkar som de samarbetar med SNF.
Har även sökt på partille kommun och hade önskat att hitta ett program som var aktuellt. Men vill man ha info så får man kanske ringa dem.
Överlevde de föränderliga (det slår väl inte till än iofs).
Trakt kantarellens (?) förslag att ansluta till befintlig mykologisk förening var väl inte så intressant, håller med per där. Gelésvampar i all ära, osv.
Jo, jag har startat förening tidigare så jag har nog en gammal pdf om det liggande någonstans + och jag fick din mail Totte, tack. Skall kolla Annikas förslag oxå, ber å få återkomma. Vart mkt att göra de sista dagarna.
ha de
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.