Hej! Jag kan tyvärr inte bifoga bild just nu, men jag hittade något som liknar blomkålssvamp. Dock har den taggar! Den är blek, med vitt kött och den växte i en ihålig stam som låg på marken, samt på sidorna också. Svampen hittade jag vid svartån i Örebro. Där växer olika lövträd. Lönn, björk m.m. Kan det vara en typ av blomkålssvamp?
Tack Andreas. Jo, jag vet också folk som hittat blomkålssvamp och den är ju lite vanligare, men jag är numera säker på att det faktiskt är koralltaggsvamp jag hittat (som ‘turmalin’ föreslog). Och den är både väldigt vacker och god. Hoppas kunna dela en bild vid senare tillfälle… Men den har vackra, långa taggar och är i övrigt väldigt likt en korall.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.