Hej!
Klart att det finns svamp i skogen. Men dom hemliga ställena har man en gång letat upp och man behöver inte gå så långt för att hitta svamp.
Dessutom är det en bra indikation på hur stor ide det är att leta på andra ställen än dom man själv vet om.
Jag förstår hur man tänker för jag har en sambo som får svårt att sova om vi hittat svamp som vi lämnat kvar för att växa till sig. Men om den är borta när vi kommer tillbaka så för man leta runt lite till. Det finns som sagt mycket svamp i skogen. Jag har aldrig gått tomhänt därifrån.
Själv har jag inget emot att låta släkt och nära vänner veta var jag plockar, eller ge rapporter om vilka skogar som har gett bra eller dåligt med svamp. Men jag pekar inte ut platserna exakt. Lite får dom göra själva.
Det är väl det som gör att det är så faschinerande med att vara ute i svampskogen..hemlighetsmakeriet..först till kvarn…mina ställen är jättehemliga…och yppas bara till mina familjemedlemmar…när jag bodde i örebro hade jag massor med svampställen..o när det var dags att flytta till småland tog jag med mej min far o visade honom runt..så att “min” kära svamp får tillfalla släkten…*S*
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.