Glassbilen? Pyttsan! Då är det mycket värre med alla rödhakar, koltrastar, mesflockar, grenknäckande oljud från älgar, trumpetsvampar och annat tjafs som ständigt stör tystnaden i skogen.
Jag har alltid min MP3-spelare med mig för då slipper jag störas av alla skogens egna oljud.
Håller med dig, gula! Det finns inget värre än att stöta på dessa morkullor, tjädrar, orrar och annat onödigt som tvingar en att gå omkring i skogen hållandes jourhavande hjärtläkare i handen.
Tacka vet jag glassbilen, i skogen varnar den i alla fall på långt håll.
I stora grupper är ljudet fullständigt olidligt. Det värsta är att de flesta spelar falskt, ja t.o.m. värre än den falska kantarellen. När Svea Silverstolpe-Johansson-Sandh och jag var ute och plockade dessa omusikaliska svampar härom dagen så svimmade Svea när ett 10-tal av dem började spela introt till “The Final Countdown”. Som tur var kom hon upp på nio, annars hade hon blivit utslagen.
Skulle gärna byta de förbannade flygplanen som under öronbedövande dån flög rakt över mig senast jag var i skogen mot en beskedlig glassbil. (Som i och för sig också kan vara hemskt enerverande.)
Ett flygplan i minuten var det under långa perioder. Och jag var ändå inte särskilt nära Arlanda. Vad ska folk hålla på och flyga så mycket för? Inte är det bra för klimatutvecklingen och inte lär det göra svampen hälsosammare att äta.
Suck!
Detta är ju fel forum för ämnet ifråga, men eftersom Bo Reyer uttrycker problemet precis som jag gjort i många år - LJUDTERROR, måste jag passa på.
Glass kan man väl köpa i affärn som alla andra varor.
Annars kunde man ju ha brödbil och mjölkbil också.
Melodin - Helan och Halvans signatur - var i början tvåstämmig och lite mindre genomträngande. Sen kom en annan glassbil med P1´s paussignal (Storm och böljor tystna re´n) på torsdagar hos oss, medan Helan och halvan fortsatte på fredagar och det gör dom än.
Men man borde inte få idka ljudterror i ett i övrigt lungt och tyst område.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.