0 396 visningar

7 svar

karljohan i frysen?

pfifferling

4 okt 2006 kl. 20:44

Kan man frysa karljohan som trattkantareller råa i frysen ?
Tilläggas att det har varit en mycket bra kantarellplockdag utanför stockholm, dom har bara poppat upp i massor som tips gå ut i skogen mina vänner!

0

per d

4 okt 2006 kl. 20:58

visst kan man det, men finns alltså ingen anledning att fylla frysen med vatten när dom blir bäst som torkade !

0

karljohan i frysen efter torkning

Birgitta F

4 okt 2006 kl. 21:53

Jag ska alltid krångla till det…torkade mina karl-johan i några dagar , sen la jag dom på tidning i frysen , styckfrysta alltså , skyfflade ner allt i en påse och voila frystorkade karl-johan

0

Gula

4 okt 2006 kl. 22:31

Gu va duktiga ni är med era torkningar och frysningar ... Jag hittar sällan så mycket att det blir något över till “bistrare tider” - vi kastar oss över det som finns, glufsande som… ja, jag vet inte vad! Och gott är det!

0

Bengt Sandh

4 okt 2006 kl. 22:35

Kul skämt, Birgitta. Torkad svamp i frysen. Varför inte konservera dem också för att därefter salta in dem? Skulle kunna bli en evighetsprodukt á la torvmosse.

Till salu: Först torkad, därefter fryst, sedan konserverad och till sist saltad svamp. Lämplig att sylta för den händige!

0

per d

4 okt 2006 kl. 22:40

bengt ! LOL

0

Birgitta F

4 okt 2006 kl. 22:47

mp3 mannen… det blev ju bara så snyggt i frysen , såg ut som på hemköp fast utan maskhål…

0

Annika Eriksson

5 okt 2006 kl. 05:26

..det är ingen dum idé speciellt när man ska ha dom till att trä på grillspett… pensla med olja, vitlök och persilja..mums

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone