Äntligen trattisar!!!!
Dom är fortfarande små, men många. En vecka till så. Bara väderet håller i sig.
Hittade även några gula kantareller, blek taggsvamp, (Fast dom var orange) Kremlor, fårtickor, rökslöjskivling, frostvaxing och olivvaxing.
Hittade även en som jag först trodde var olivvaxing, men den luktar bittermandel. Någon som vet vad det kan vara?
Hittade även många oranga risker som jag först trodde var kantareller. Vad kan det vara för riska?
Rabarbersvamp blir lilaaktig vid upphettning, det är väl det som är mest upphetsande med den för smakmässigt är den rätt medioker tycker jag men prova och avgör själv. Den svamp du trodde var olivvaxskivling är troligtvis Hygróphours agathósmus välluktande vaxskivling. Hann tyvärr inte posta tickor till dig idag och de har väl slutat med lördagsutdelning så jag tar en gruppbild i morgon i dagsljus så att du kan se skillnaden.
Hej Annika!
Ja det är välluktande vaxing. Hittade bild av den på http://sienet.luontonetti.com/se
Ser ut att stämma.
Blir jättebra med en gruppbild.
Tack så mycket.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.