tror det är svårt. gjorde ett försök att hänga en korg på min ryggsäck för någon månad sedan när detvar vilt med karljohan och armarna inte räckte till.men korgen slog fram och till så svampen gick nästan i stycke. problemetär anatomiskt.armarna kan man balanser och kompensera vinglig gångmed men ryggen är svårare.
men möjligtvis en påhängskorg på ryggsäcken men då behövs det nog hjälp i skogen med at få den av och på.
Varför inte använda en vanlig ryggsäck eller en sådan där väska på magen eller livremmen till att hålla fast korgen med eller varför inte använda en (håll i er nu -:) )en tygkasse eller annan kantig kasse. Man brukar kunna få med någon sådan när man köper ett visst antal drickor el dyl. Jag vet att det är bäst med korg men använder själv just nu en hård kasse. Funkar lika bra.
lägger man ner plastburkar a´la big pack i ryggsäcken blir inte svamparna så klämda…annars är mitt tips en lite större modell av “strandväska” som går att ha hängande över ena axeln
hmmm….
vore kul att komma på en riktigt bra lösning
borde inte vara svårt att göra något i lätt småmaskigt nät(lite efter samma tanke som denna:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=2&productId=60871&langId=-11&categoryId=16260&chosenPartNumber=90096786 men förslutningsbar och med axelremmar
Fast det blev tungt för armarna!! Har fortfarande ont i min handled. Jag funderar mycket på hur man skall slippa detta. Kanske den där tvättkorgen från Homeshop som verkar vara i samma konstruktion som den hopfällbara svampkorgen? Och så nåt att hänga den på. På ryggen eller diagonalt över kroppen. Och ja, kanske kartonger i den så man slipper mosa den understa svampen.
Jag funderar vidare….
ev skulle man kunna lösa det lite som ett ok som man har över axlarna…typ en bärrem från golfbag över skuldrorna med rundbottnade korgar i var ände, så att det inte slår i benen på samma sätt…min mor har reumatism och hon bär på ryggen. Vår gamla Haglöfs bärstol med brun pappåse :=)
Jag håller med om att man borde hitta nåt bättre än att gå och bära vanliga svampkorgar hur länge som helst med full last.Har ofta tänkt på att hitta nåt knep att fästa en rem eller dyligt i korgen för att fördela tyngden bättre på kroppen. Förstår ni vad jag menar? Det är lättare att bära om man fördelar bättre. Jag undrar bara hur?
Inte på ryggen, men en bit på väg. Bild 1: Man tar en ganska mjuk korg, en liten brödkorg och ett par överblivna axelremmar.
Jag började med att ställa den lilla korgen som extra stöd i botten, kanske inte behövs om man har en mer stabil korg.
Bild 2: Så trädde jag den ena axelremmen under korgen och trasslade den runt korgens handtag. (Bättre kanske att sy eller fästa på annat sätt så man slipper blanda in handtagen.)
Bild 3 visar hur man kan bära den här varianten. Man skulle kunna ha två i kors och flytta framåt eller bakåt beroende på vilken korg man plockar i.
Den här korgen behöver ev. lite ståltrådsstag runtom också för att inte platta till svampen.
Kanske korgflätningskurs i vinter?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.