Ok, då håller jag kvar grönköttig spindling..ett relativt ung ex pga den av hyllet kraftiga orange färgen, när den blir äldre så tonar det ut mot hattkanten och större delen av mitten är brun/olivbrun. Ett tips i all välmening, använd inte blixt när du fotograferar, det kan bli så “kalla” färger..ta hellre en liten pappskiva och linda folie på, vinkla snett upp mot dagsljuset för att förstärka det istället…
..något av det bästa jag gjort i mitt fotograferande liv (är redaktör/journalist) var att gå en kurs i svampfotografering för Hans Marklund/Nya Svampboken. Tänk dig en vårdag i april, solen skiner, snö och is finns som smälter och där mitt på en stig ligger vi ovanpå högar (modell större) av älgspillning och fotar älglegeskålar..de du! Bokstavligt talat skitkul..:-)...
..och trot om du vill men Hans har legat i min säng..(sjävfallet med fru Barbros överseende)...din trollhand har ju Hans gjort en mystiktavla av och den bilden i mindre format har jag här framför mig på skrivbordet..jättefin bild du har tagit på tvillingarna!
Välkommen in på min hemsida Annika
http://hem.passagen.se/nyergu
Där finns en del svampbilder
..nej, i Aspnäs ovanför Härnösand, den första han hade, tror det var typ 92 eller 93.., jag gick allmänna 90 på SSVH, konsulent 91, sen styrelsen fram till 97/98..kanske Sällsjö, Vindeln, Kall, Skeppsholmen eller Linköping. What ever..vi möts nog snart igen..fina hundar!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.