Gör en egen tråd om denna eftersom det inte syns i ursprungstråden att det finns bilder. Nämligen på den som jag egenhändigt “byggde” i går kväll.
Inte att bära på ryggen, men en bit på väg.
Bild 1: Man tar en ganska mjuk korg, en liten brödkorg och ett par överblivna axelremmar.
Jag började med att ställa den lilla korgen som extra stöd i botten, kanske inte behövs om man har en mer stabil korg.
Bild 2: Så trädde jag den ena axelremmen under korgen och trasslade den runt korgens handtag. (Bättre kanske att sy eller fästa på annat sätt så man slipper blanda in handtagen.) Fäste ihop axelremmarna med varandra.
Bild 3 visar hur man kan bära den här varianten. Man skulle kunna ha två i kors och flytta framåt eller bakåt beroende på vilken korg man plockar i.
Den här korgen behöver ev. lite ståltrådsstag runtom också för att inte platta till svampen.
Kanske korgflätningskurs i vinter?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.