0 1237 visningar

16 svar

gammal hederlig korg

pfifferling

7 okt 2006 kl. 12:24

Vet någon om vart man får tar på den gamla hederliga typen av avlång svampkorg som va så bra, spånkorg och lätt att bära och trevlig på alla sätt. Jag har lite dille på korgar, men just denna modell har jag inte. Bild på min nuvarande får ni här, den är ju bra men håller på att bågna snart.

0

Maggie

7 okt 2006 kl. 13:02

Varenda marknad i Roslager säljer korgar av just de slag du letar efter men nu är det nog slut på marknader för i år gör ett nytt försök nästa säsong

0

Helena A

7 okt 2006 kl. 13:17

Det finns en firma som heter
Kemå korg och fritid.
De brukar vara på olika marknader och ha den korgmodell du söker.
Annars testa att söka på nätet.
Finns ett antal firmor som säljer korgar så.

0

Gula

7 okt 2006 kl. 15:11

ÖB brukar ha korgar i olika storlekar.

0

Birgitta F

7 okt 2006 kl. 16:26

0

Birgitta

7 okt 2006 kl. 16:59

Korgmakeri Knäppasken
Telefon: 0247-507 42

Finns Tällberg och gör gedigna korgar.

0

Janne S

7 okt 2006 kl. 20:11

Det ser ut för att vara en äkta Våmhuskorg från Dalarna. Dessa korgar brukar finnas att få på marknader i Bergslagen, Dalarna, Gästrikland och Hälsingland. Har du möjlighet att besöka en sådan marknad hittar du säkert en i lämplig storlek. Just denna helg är det höstmarknad i Rättvik!!!
Lycka till !

0

pfifferling

7 okt 2006 kl. 21:09

ja det där va en kanonkorg, helt i min smak.

tack mina vänner

0

Loppisfynd

Elisabeth

7 okt 2006 kl. 21:45

Hej!
Jag sökte länge efter en sådan korg och hittade till slut en på loppis.
Billigt var det med 20 kronor.
Leta på loppis så kan du fynda.

0

Loppisfynd

per d

7 okt 2006 kl. 23:32

en korg från netto är både gratis och syns bra i skogen om man ställer den ifrånsig för att krypa runt under granarna efter kantareller…...........

0

Carin

8 okt 2006 kl. 17:12

Den perfekta svampkorgen, borde dessutom ha lock tycker jag. Våra korgar är alltid fulla av småkvistar och barr och annat som ramlat ner i korgen när vi kravlar omkring i gammal granskog.

0

pfifferling

8 okt 2006 kl. 21:24

Tack för ala bra tips, jag brukar ha lite tidningspapper eller lite tyg över korgen så blir det inte så skräpigt om jag går genom barrig skog, men det brukar alltid komma med ett lite barr i stekpannan ändå.

0

Ryggskott

9 okt 2006 kl. 00:01

Den ultimata korgen väger INGENTING, det är innhållet i korgen som ska väga.

Sen kan man ju vara lite fin och skogstrendig och köpa en “gammal” korg som finns på alla möjliga marknader i vårt avlånga land som väger bly redan från början.

0

Carin

Virknålen

9 okt 2006 kl. 09:08

Hej!
Det finns korgar med samma utseende som svampkorgar , men med lock. Från början tänkt till handarbete , picknick o dyl.

0

Picknickorg med lock

Nina H

9 okt 2006 kl. 09:35

...har jag att plocka i, det är jättebra, men den blir lite tung för mig som har problem med axlar o nacke. Men kolla här
probelmhttp://kopochsalj.eniro.se/query/what/gti_info/district_code/1/category_id/19300000/id/A721925/category_name/Friluftsliv%20&%20%C3%A4ventyr/noimage//ax//ordernr/-1/district_code/1
Men den väger nog en del.
Eller den
http://www.blocket.se/vi/9504389.htm?ca=11_s
Den jag byggde själv med axelrem funkar hur bra som helst.

0

pfifferling

9 okt 2006 kl. 10:28

gammal hederlig korg väger nästan ingentin, det va det jag menade med en riktig gammal svampkorg och har nu fått vad jag letat efter tack alla

0

inte hederlig..

Birgitta F

9 okt 2006 kl. 16:51

Hittade denna på överskottssbolaget idag. Dom hade även mindre varianter.Den på bilden har höjd 21 cm , vidd 32 cm och längd 44 cm.Pris 79:-
Om man vill ha en ohederlig korg…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone