då jag nyligen i en alltför tidig ålders bortgång går jag vidare i mitt liv i skogen så ofta jag kan!, det ger mej så mycket!, där kan jag få utlopp fär mina känslor och småprata med henne så jag råder alla som inte mår så bra själsligt att ut i naturen!
Håller med dig Bo, i skogen finns återhämtning och hopp och sällskap. Gladast blir jag när lavskrikan gör mig sällskap, brukar mata den med hundgodis som jag alltid har i fickan, sen blir man alltid överraskad av färgglada små saker djupt ner i mossan och högt uppe på träden, som när jag hittade min första doftticka.Vandra mycket i skogen om dagen så sover du bra på natten.
skogen är precis som du säger fantastisk!
många är de gånger då jag utmattad, trött och förbannad gått in dit ...och har kommit ut en timme senare, lätt i sinnet och med minnen i form av barr i håret och tung trötthet i benen
fler borde inse värdet av att låta sig bli uppslukad av en stor grön skogsfamn :)
Jo tack, det är skogen som är livlinan när allt känns mörkt och jobbet krånglar, ekonomin aldrig vill bli bättre och humöret går i golv… Finns inget bättre då än att gå till skogs och sitta på en tallstubbe och andas en stund. Gud välsigne den som uppfann allemansrätten!!
Förlåt. Jag tog i lite extra med förhoppningen att folk skulle förstå att jag skojade.
Tyckte det var roligt (och rentav lite kontroversiellt :) att hitta ett inlägg med den titeln på en hemsida som heter Svampguiden.
Jag funderade på att avsluta med en smiley eller liknande för att undvika missförstånd, men jag gjorde bedömningen att det inte skulle behövas. Jag hade uppenbarligen fel…
Ja, 800 kronor lät rätt saftigt. Är det minimibelopp, eller kan man betala 200 kronor för en kvart eller liknande?
Om man är därinne i en timme finns det ju dessutom risk för att man kanske adopteras av flocken och inte blir utsläppt igen. Fast det är klart, det hade varit roligt att vara alfa-hanne för en stund…
När jag var där andra gången så förälskade sej ledarhanen i min pappa och hade planer på att följa med honom när vi skulle gå ut där ifrån.
Men du, även om det är dyrt så är det värt det.
På en timme hinner du med mycket umgänge.
Jag har en massa bilder från mina vargbesök på min hemsida
http://www.geociites.com/skogsraets
Håller med tidigare talare. Skogen är inte bara svamp-lockning. Den har så mycket mer att erbjuda, som t.ex. spännande möten med mer eller mindre vilda djur. Har själv under de tre senaste åren haft den stora förmånen att få möta lo på nära håll, första gången var avståndet endast ca. 8 m. Vid trattkantarellplockning förra hösten stirrade jag plötsligt snett upp i en fjolårsälgkalvs stora ögon. Den lommade inte iväg förrän jag måttade en lätt spark mot ena smalbenet.
Hej!nja hadde inte väntat mej ett sådant eko!, ok jag vet att svampentusiaster(svårt ord)trivs i skogen och har sett allehanda trevligt/humor prat på forumet kunde jag inte låta bli att nämna min terapi att gå “vidare” här i livet och att många känner likadant.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.