Var ute igår och plockade svamp, hittade en som var stor som en basketboll och såg jättekul ut, blev lite nyfiken och funderade på att plocka med mig den hem, men tänkte, äh den är säkert släkt med fingersvamparna och giftig eller nått, och lät bli den, och nu ser jag att det var den ju naturligtvis inte alls, det var ju en Blomkålssvamp. Skall inte ut igen förens nästa helg, o då lär den var förstörd. Typiskt.
Oki, men tänk då på att resvägen dit för mig blir buss-tunnelbana-buss-buss-lååång promenad. måste jag fortfarande hämta den? åhh e bra sugen, men tveksamt om det går, smet ju igår med ena dottern och lämnade sambon och yngsta sonen hemma från 9 på morgonen till 8 på kvällen. Tror inte det är så populärt om jag gör om samma sak igen *S*
ann, 4 transportsätt för att komma till svampskogen, det måste vara rekord ! jag är så lyckligt lottad att det tar 2 minuter till bussen så 1 h buss och så finns de första svamaprna 200 m från busshållplatsen, men sen är det 1 h promenad från längst bort i svampskogen tillbaka till bussen…...........
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.