RYYYS!
Mkt vacker bild, men hu så läskigt.
Hur kändes resten av skogsturen efter det mötet?
Jag känner alltid stress och olust efter såna möten, och det är ju jobbigt eftersom skogen och vistelsen i sig ger sån frid. Att bli så avbruten…
Fast jag har nog bara sett snokar, inbillar jag mig :)
Undrar hur det känns att bli huggormsbiten….Gör det asont eller är det typ som ett saftigt getingstick? Själv har vi åkt skytteltrafik på landet förra sommaren när det fullkommligt kryllade av dom rackarna på landet.Först krattan sen ner i hinken o så i väg med bilen ett par km, dumpning på nya territorier.. :-)
Här tror man att man ska få se vackra svampbilder när man klickar in, och så är det .... AAAAAH! Nackhåren står rakt ut här, ska ni veta! Det j—ligaste är att de säger ju ingenting förrän man nästan är intill dem, jag har blivit skrämd flera gånger för att de inte vill tala om att jag ska flytta på mig… har alltså plockat bär med en sån där precis halvmetern ifrån mig och den fräste inte, tro inte det, bara låg där och väntade på att jag skulle byta tuva så han kunde smaka på mig… och så säger de att ormarna är mer rädda för dig än du är för dem, pyttsan! Fast en eloge till fotografen, det är fina bilder!
Visst är de vackra ! Och som man läser, flera perssoner dör av getingstick än ormbett. Men det är klart, inte vill man ha dem i korgen presis. Roligt vore också att få se en björn ( finns en i krokarna ) men som det stod i tidningen i förra veckan. En man blev överraskad av en sådan och klättrade upp i ett träd och satt där i en och en halv timma, innan han vågade sig ner.
Alltså, helt irrationellt, men jag skulle kanske göra likadant i en sådan situation, vem vet.
Har blivit biten en gång och har inget minne av att jag överhuvudtaget kände bettet. Såg inte ens ormen. Däremot gjorde det fruktansvärt ont på natten. Kan i och för sig hända att bettet kändes lite, men jag var vid tillfället bara fyra år, så minnesbilden är inte helt solklar.
Beträffande fobier så är det omvänd ordning som gäller för mig. Om jag plötsligt upptäckte att jag satt i ett högt träd skulle jag bli skräckslagen och föredra att göra sällskap med ormen nere på fast mark.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.