0 339 visningar

12 svar

Trattisar i mängder!!!!

Marie

8 okt 2006 kl. 21:42

Finns hur mycket som helst.
I går plockade jag 17 kg och i dag 10kg.
Jag lovar att det känns i kroppen nu, lite öm här och där men det var det värt.
Allt är sålt.
Tråkigt med älgjakten nu, har ett så bra svampställe med mycket mer att hämnta.

0

Gula

8 okt 2006 kl. 21:48

Hur mycket fick du för dom??

0

Marie

8 okt 2006 kl. 21:52

70 kr/kg

0

Gula

8 okt 2006 kl. 21:54

Wow, tänk att få betalt för något man älskar att göra!! Och trattisar som knappt behöver rensas ens…

0

Marie

8 okt 2006 kl. 22:08

Visst är det härligt.
Har planerat att ge mej ut i skogen igen nästa helg eftersom jag bara plockar dom stora svamparna så finns det lika mycket till och räknar man med det jag går förbi så finns det i oändlighet.
Skall kolla hur dom jagar där till helgen.
Vill att det ska vara lördag nu!!

0

Gula

8 okt 2006 kl. 22:16

Var nånstans bor du när det finns såna mängder??? Jag hittar bara små ställen med lite svamp, men det är klart, häromkring är det väldigt torrt och vad jag förstår behöver dom fuktig mossa för att trivas. Du är en lyckans ost!!!

0

Marie

8 okt 2006 kl. 22:28

Hälsingland, Hudiksvall

0

Gula

8 okt 2006 kl. 22:36

Jaaa, kunde väl gissa det….Själv bor jag i Uppland, 10km söder om världsberömda Knutby och vår sommar har varit så torr så det har varit brandfara hela sommaren….Men här brukar nog alltid vara ganska torra somrar, mojord och mycket sand så när det äntligen regnar så rinner allt bara rakt igenom! Ligger på något sätt mittemellan vädersystemen så någon km söder- och norrom kan det regna men inte här!!
Tur för dig och lycka till nästa helg! Glöm inte röd mössa!!!

0

Gula

pedal

9 okt 2006 kl. 08:19

Hej Gula bor du i närheten av Abrahamsby?

0

Gula

Gula

9 okt 2006 kl. 09:41

Njaa, mitt emellan Rånäs och Knutby…

0

Gula

Göran H

9 okt 2006 kl. 10:30

Gula,
Dra dig lite väster ut. Förbi 273:an, där omkring har det regnat massor på senare tid och nu börjar Trattkantarellerna spruta upp.

0

Gula

F.d. Uppsala.

9 okt 2006 kl. 10:30

Hej!
Sök vid Bladåker och Faringe.
Skogen före Norrgarn.

Lycka till

0

Gula

Gula

9 okt 2006 kl. 10:37

TACK så jättemycket Göran och f.d. Uppsala!! Bara älgjakten lugnar ner sig lite skall JAG ut och jaga! Det är en dröm att hitta ett ställe där “man inte kan sätta ner foten för alla svampar”. Har ju hört om det så länge och aldrig stött på det. Tack!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone