Hallå där. Den här veckan har jag äntligen lite tid för plockning! Jag plockade hem ett par kilo trattkantareller på ett par timmar i Runby i Upplands Väsby idag! Åker gärna ut imorgon onsdag. Är klar att vara i nån skog norr om Sthlm vid 13-tiden kanske. Vore jättekul! Om jag inte får plocksällskap tar jag mig nog själv återigen till skogarna i Runby för mer trattplockning. Om jag inte hinner gagga mer här, så är du välkommen att slå en signal på 070-4947825.
Ja, jag är färdigutbildad arkeolog egentligen, men läser in en extra kurs i laborativ arkeologi för att få lite “spetskompetens” som det så vackert och trendigt heter.
Runbyskogen ligger i västra utkanten av Upplands Väsby, mot Kairo-badet till, om det säger dig något. Älgjägare tror jag inte finns där, jag såg inte en enda levade käft förutom två rådjur på de 2½ timme jag var ute i skogen. Dock hörde jag en hund skälla högt någon kilometer bort kanske.. men jag tror inte att skogarna omkring de relativt tätbebyggda områdena i Stockholms län är så vanliga för älgjägare heller. Någon som vet hur vanligt det är med älgjakt i Stockholms län? (Vi kanske kan bortse från Norrtälje och Nynäshamns kommuner, som ju är rätt stora och skogiga och ligger längst från Sthlm av länets kommuner).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.