0 575 visningar

56 svar

Kändisar

Birgitta Ländin

10 okt 2006 kl. 13:05

Jag håller på och skriver nåt lite fritt och lättsamt om svamp som kanske blir nåt nångång….bla letar jag kända personer med dokumenterat svampintresse. Göran Persson, Bert Karlsson, Dilba Demirbag…nån som har tips på fler?

0

Lena

10 okt 2006 kl. 13:57

Christina Lindberg, fd. utvikningsflicka, numera på tidningen Flygrevyn.

0

Andreas

10 okt 2006 kl. 14:11

Bert Karlsson ska tydligen vara sjukt grym på att hitta svamp där i Skara-skogarna.

0

Aaah

Andreas

10 okt 2006 kl. 14:12

Sorry, jag läste ditt inlägg för fort, jag ekade det du redan hade sagt! =) Hemskt ledsen.

0

Bo Reyer

10 okt 2006 kl. 14:21

Du får nog byta katerogi! Gå över till däggdjur istället. Där hittar du en stor BÄÄÄVER vid namnet Bert Karlsson. Detta borde fylla åtskilliga A-fyra ark.

0

mvh lilla my

10 okt 2006 kl. 14:31

Bäste Bo:

Fel fel fel fel fel! Inte bäver. HAMSTER! Kolla kindpåsarna så får du se… bävrar är trevliga djur.

0

pfifferling

10 okt 2006 kl. 14:32

Nils Subert

0

Bert

Annette Landin

10 okt 2006 kl. 14:41

Ni får säga vad ni vill om Bert men har är förjäkla trevlig i svampskogen :=)han håller till i mina gamla hemtrakter och det är verkligen roligt de gånger man har stött på honom. Han är lika lycklig som jag över att ha hittat svampen! Det sprudlar glädje om honom då *ler åt mycket gamla minnen*

0

Bert

Helena A

10 okt 2006 kl. 14:53

Christina Jutterström (vd SVT) plockar svamp

0

Bo E

10 okt 2006 kl. 14:55

Det måste väl finnas massor i hela spektrat från statsministrar till utvikningsbrudar?

Men vem är kändis då?
Hur känd är en kändis?

Göran P och Bert K är ok för mig att kalla kändisar, men resten är för mig “okändisar” utom då Nils Suber som väl dock bara är känd som svampboksförfattare.

Kan inte Michael K och klas j också platsa som kändisar då?

Kanske alla som har egen hemsida
är kändisar?

Det var för övrigt trevligt att höra detta om Bert K, han har ju verkligen inte “min” smak vad gäller musik och politik, så undrar vilken svamp han har som favorit?

0

Bert

Annette Landin

10 okt 2006 kl. 14:57

Vi har rusat mot en blomkålssvamp från olika håll en gång :=) jag vet att han gillar kantareller & blomkålssvamp och minnet säger att blomkålen var favoriten:=)

0

Bert

Bo E

10 okt 2006 kl. 16:53

OK vi kan ha samma svampsmak fast olika musiksmak, då!

Fast det kanske inte är hans musiksmak utan snarare ett väl utvecklat sinne för överlevnad som driver honom i nöjesbranschen…

Kul att han gillar blomkålsvamp i alla fall!

Hur är det med de kungliga förresten? Är det bara älg som gäller i skogen eller har någon monark efter Karl XIV Johan haft svampintresse?

0

Bengt Sändh

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 18:05

Bengt Sändh

0

Bert

per d

10 okt 2006 kl. 18:32

bo, skulle knappast tro att någon ur kungafamiljen kan se skillnad på kantarell och narrkantarell !
förstår inte varför vssa här är så mot bert k, medan man lyfter fram kungafamiljen ???
bert har tagit sig dit han är av egen kraft med kungafamiljen fått allt serverat på silverfat av svenska skattebetalare.
det enda goda som den familjen bidragit med är väl i såfall namnet på karl johan !

0

kändisar

Bo E

10 okt 2006 kl. 18:37

Att hata Bert K är en gammal yrkesskada i musikbranschen bara tror jag. Det går säkert över om man möter honom i svampskogen!

Kungen håller ju ändå på och smyger efter älg i skogarna, så varför skulle inte han hitta några svampar till steken oxå?

0

Bert

Gula

10 okt 2006 kl. 19:28

Var det inte så att Bert hade prostatacancer, eller kommer jag ihåg fel?

0

Bert

hanzzon

10 okt 2006 kl. 19:35

Bo E
tycker du inte att christina lindberg är kändis!?  :)
vad säger du om de klassiska filmerna:
1970 - Rötmånad
1971 - Yusra
1971 - Exponerad
1971 - Maid in Sweden
1971 - Smoke
1972 - Young Playthings
1972 - Every Afternoon
1972 - Mädchen, die nach München kommen
1972 - Schulmädchen-Report 4. Teil - Was Eltern oft verzweifeln lässt
1973 - Liebe in drei Dimensionen
1973 - Furyô anego den: Inoshika Ochô (Sex and Fury)
1973 - Poruno no joô: Nippon sex ryokô (Journey to Japan)
1973 - Was Schulmädchen verschweigen
1974 - Jorden runt med Fanny Hill
1974 - Anita - ur en tonårsflickas dagbok
1974 - Thriller - en grym film
1975 - Sängkamrater
1977 - 91:an och generalernas fnatt
1979 - There Is a Sunrise Every Morning
1980 - Attentatet
1980 - Sverige åt svenskarna
1982 - Gräsänklingar
2000 - Sex, lögner & videovåld

vilken gudinna!!!
mvh

0

Bert

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 19:39

Gula, nu får du skärpa till dig! Är det vem som har eller inte har prostatacancer som vi ska debattera? Det var nog det lästa inlägget så här långt i forumets historia.

0

Bert

per d

10 okt 2006 kl. 19:45

hanzzon, vad menar du med gudinna ? slampa skulle jag vilja säga men hon har väl tjänat bra på alla kilometer hon fått i sig !

0

Bert

cicki

10 okt 2006 kl. 19:49

Per d, Bert har haft möjligheten att välja. Han är duktig, bjussar på sig själv och jobbar hårt. Sen behöver man väl inte alltid hålla med…men jag gilar killen!
Kungafamiljen har väl inte kunnat välja. Skulle du vilja byta? Inte kunna gå till närmaste ICA, inte kunna gå ut i skogen och leta narrar helt ensam utan en massa Säpo i buskarna…

0

Bert

per d

10 okt 2006 kl. 19:53

cicki, det är väl bara för familjen narr att abdikera ! just nu avslöjas nya pinsamheter om familjen narr på aktuellt i svt där det avslöjas att kung narr talar med kluvna tungor i miljöfrågan !

0

Bert

cicki

10 okt 2006 kl. 20:02

Per d, abdikera, ok. Kan du abdikera från din familj och sen vara anonym efter dina inlägg på svampforumet? (Retas lite bara, annars blir väl det här inlägget 10 sidigt)

0

Bert

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 20:07

Skrev fel: skall vara det LÄGSTA inlägget och inte det lästa.

0

Bert

per d

10 okt 2006 kl. 20:24

cicki, hela familjen narr skall ju abdikera. så kan ju karl XIV johan minnas som den ende i familjen som gjorde karriär av egen kraft, och t o m fick namnge en svamp !

0

Bengt Sändh

klas jaederfeldt

10 okt 2006 kl. 20:24

Bengt Sändh var ett bra förslag, det var på hans uppmaning som sveriges mykologiska förening kom till

0

per d

hanzzon

10 okt 2006 kl. 20:44

per d, nu gjorde du ett övertramp som heter duga!
att kalla sveriges filmdrottning för slampa. hon har aldrig medverkat i porrfilmer!
mädchenfilmerna var avsedda som sexualundervisningsfilmer på 70-talet och resterande nakenfilmer är av väldigt snälla slag.
må så vara att dessa filmer idag har en b-stämpel över sig, men vi filmentusiaster som är insatta, kommer alltid att respektera och avguda christina som idag är en lysande taleskvinna för våra vargar i svampskogarna!
fy på sig per!  :)
mvh

0

per d

per d

10 okt 2006 kl. 21:05

ok hanzzon.är väl inte tillräckligt gammal för att ha hört talas om denna filmogul som tydligen slår det mesta, kanske t o m greta garbo ? vad vet jag ?

0

per d

hanzzon

10 okt 2006 kl. 21:09

slår greta med råge.  ;)
mvh

0

Tack

Birgitta Ländin

10 okt 2006 kl. 21:25

tack för förslag…och för en del offtopicsvar också.
när vi ändå är OT och svajar så kan jag väl passa på att säga att jag håller med per d i det här fallet, som den medlem jag är av republikanska föreningen.

0

Bengt

Gula

10 okt 2006 kl. 22:23

Satt och läste alla inlägg om Bert och då slog det mig plötsligt att var det inte Bert som hade….Så det naturliga var att knappa ner frågan; forumet är ju helt fel men när han nu kom på tal. Och en rak fråga är väl inte LÅGT trots att Bert inte är en svamp!? Mitt minne kanske sviker mig eller också har jag drömt…..??

0

Bengt

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 22:25

Gula!
Hur kan du bara få för dig att ventilera kändisars eventuella cancer på ett svampforum. Jag skäms å dina vägnar!

0

Bengt

Gula

10 okt 2006 kl. 22:30

Jag VENTILERAR ingenting; jag tycker mig komma ihåg ett Aftonblad eller Expressen med intervjuer etc. Men som jag skrev: jag kanske har drömt! Och Bengt, prostatacancer är väl ingenting SKAMLIGT som man måste skyffla under bordet och hymla om…?

0

Christina

klas jaederfeldt

10 okt 2006 kl. 22:33

hon är ju snygg tjejen , men med svampkunskapen kanske det är lite si å så, hon sände en gång en pluggskivling till mej på riksmuseet å frågade vad det var

0

Maud Olofsson

Irene A

10 okt 2006 kl. 22:38

borde väl platsa?

0

Bengt

per d

10 okt 2006 kl. 22:41

gula, det är bättre att du engagerar dig i kampen mot hittepånamn på svampar än att diskutera kändisars sjukdomar här !

0

per d

Gula

10 okt 2006 kl. 22:45

Ja jag får väl bilda nån anti-pakt med dig då, MEN det irriterar mig att jag inte kommer ihåg hur det var!!!

0

gula

humulus

10 okt 2006 kl. 22:48

Är det av allmänintresse?
/humulus

0

humulus

Gula

10 okt 2006 kl. 22:52

NEJ ! Det var bara för mig! Och här finns ju ganska mycket som inte är av allmänintresse!

0

gula

humulus

10 okt 2006 kl. 22:56

Jo, du har så rätt. Suck.
/humulus

0

Bengt

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 22:57

Förvisso icke, Gula, men det är helt fel forum.

Om du vill diskutera prostatacancer så kan du pröva att gå in på http://www.proliv.com/prolivnytt.pdf

0

Bengt

Gula

10 okt 2006 kl. 23:04

Bengt, jag vill verkligen inte diskutera det, frågan poppade upp i mitt huvud när någon skrev att Bert var så framåt och hade klarat sig så bra, jag hade inga intentioner att starta en skvallertråd, ville bara veta om jag kom ihåg rätt eller fel!

0

Bengt

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 23:09

Gul, varför ringde du inte till Bert och frågade om det är så viktigt? eniro.se har hans mobilnummer.

0

Bengt

Gula

10 okt 2006 kl. 23:11

Nu är du väl löjlig??? Punkt & slut.

0

Bengt

per d

10 okt 2006 kl. 23:15

gula, upp till försvar kring de riktiga svampnamnen nu istället för att gröva dig djupare kring kändisars sjukdomar !

0

per d

Gula

10 okt 2006 kl. 23:21

Ja, nu har jag sjunkit tillräkligt djupt i sjukdomsträsket….få se om jag alls kommer upp härfrån…fram med kvasten och ut på nätet och städa bort alla trattisar, sommarkantareller, kanttisar, soppisar och höstkantareller…. 8)

0

Men alltså

Andreas

10 okt 2006 kl. 23:28

Släpp det nu, Gula ställde bara en fråga som jag upplevde som att han tänkte högt. Det fanns inte mycket i hans inlägg som tydde på att han ställde sin fråga för att på något vis förlöjliga Bert K! Det går inte heller att totalt banna fri kommunikation “off topic” på ett internetforum, det skulle vara sjukt tråkigt om man inte fick kommentera NÅT annat än ren sak-kunskap och svampfrågor exakt hela tiden här. Sen huruvida kändisars sjukdomar är av intresse eller inte är upp till var och en själv att bedöma. Huruvida någon “snackar skit” om och förlöjligar någon annan är däremot mer upp till flertalet att FÖRdöma. Jag upplever dock inte Gula alls som en person som håller på med dylika fånigheter som smutskastning av andra personer för sitt eget höga nöjes skull.

0

Bengt

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 23:35

Andreas, du skriver bl.a. “det skulle vara sjukt tråkigt om man inte fick kommentera NÅT annat än ren sak-kunskap”.

Det är “sjukt tråkigt” att ha prostatacancer. Jag vet…

0

Bengt

Andreas

10 okt 2006 kl. 23:39

Då blev du trampad på en öm tå, vilket knappast är Gulas fel. Knappast ditt heller, såklart, men ta det lite lugnt och se hans kommentar för vad den (förmodligen) var - inte det minsta illasinnad, om än kanske lite tanklös.

En helt annan sak - titta förresten in i tråden “Årets första mandelriska”, du har ett inlägg till från mig till dig där =)

0

Bengt

Bengt Sandh

10 okt 2006 kl. 23:54

Hej Andreas!

Det mesta tycks vi ha gemensamt förutom att jag är gammal Rock´n Rollare och spelar aktivt i ett band med 50-60-talsstuk.

0

Gula

Trumpelisa

11 okt 2006 kl. 15:23

Nyfiken bara, vad betyder den där 8 som jag ser i trådarna lite då och då.

0

Bert

bo e

11 okt 2006 kl. 15:27

Tja, hanzzon vad ska man göra åt att man inte sett nån av dessa porrfilmer.
Slår vad om att det finns massor av gamla rockmusiker som du aldrig hört på radio heller…

nej, kungen och statsministern - det är kändisar det!

0

stina

11 okt 2006 kl. 16:17

Kanske går det med en utländsk kändis ochså.
Vet at drottning Margrethes man prins Henrik (som franskman) älskar att finna svamp- helst Karl Johan, och Prinsen skriver ju även kokböcker.

0

Trumpelisa

Andreas

11 okt 2006 kl. 16:28

Jag tar mig friheten att svara för Gula. Hans 8 är “ögonen” i en smiley. Fast i vanliga fall använder man oftast ett vanligt kolon : eller ett likamedtecken som ögon. Förr sades det att en smiley med en 8 som “ögon” innebar att den som skrev smileyn hade glasögon.

:)

=)

8)

Finns även fler varianter

%) sades innebära att skrivaren var berusad.

;) betyder “jag skämtar” ungefär.

Finns säkert en uppsjö till, men de används nästan aldrig.

0

Bert

hanzzon

11 okt 2006 kl. 16:28

tja bo, om du börjar läsa trådarna lite mer ingående så ska du upptäcka att jag talade om att det inte handlar om porrfilmer!
beträffande rockmusiker , så tror jag inte att du och jag har samma uppfattning om vad som är rockmusiker och inte.
mvh

0

Trumpelisa

hanzzon

11 okt 2006 kl. 16:30

här kommer min specialare.

d:)

snubbe med keps

mvh

0

Bengt

Andreas

11 okt 2006 kl. 16:31

Aha, vad roligt! Min musiksmak har ju sin grund i rock’n rollen, så den musiken respekterar jag och kan helt klart lyssna på! (i motsats till radioskavlets R’n B och modern s.k. “soul”).

Det finns måhända ingen mp3- eller liknande fil någonstans med ett smakprov på era låtar? Vore skoj att höra tycker jag.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone