Ni får säga vad ni vill om Bert men har är förjäkla trevlig i svampskogen :=)han håller till i mina gamla hemtrakter och det är verkligen roligt de gånger man har stött på honom. Han är lika lycklig som jag över att ha hittat svampen! Det sprudlar glädje om honom då *ler åt mycket gamla minnen*
Det måste väl finnas massor i hela spektrat från statsministrar till utvikningsbrudar?
Men vem är kändis då?
Hur känd är en kändis?
Göran P och Bert K är ok för mig att kalla kändisar, men resten är för mig “okändisar” utom då Nils Suber som väl dock bara är känd som svampboksförfattare.
Kan inte Michael K och klas j också platsa som kändisar då?
Kanske alla som har egen hemsida
är kändisar?
Det var för övrigt trevligt att höra detta om Bert K, han har ju verkligen inte “min” smak vad gäller musik och politik, så undrar vilken svamp han har som favorit?
OK vi kan ha samma svampsmak fast olika musiksmak, då!
Fast det kanske inte är hans musiksmak utan snarare ett väl utvecklat sinne för överlevnad som driver honom i nöjesbranschen…
Kul att han gillar blomkålsvamp i alla fall!
Hur är det med de kungliga förresten? Är det bara älg som gäller i skogen eller har någon monark efter Karl XIV Johan haft svampintresse?
bo, skulle knappast tro att någon ur kungafamiljen kan se skillnad på kantarell och narrkantarell !
förstår inte varför vssa här är så mot bert k, medan man lyfter fram kungafamiljen ???
bert har tagit sig dit han är av egen kraft med kungafamiljen fått allt serverat på silverfat av svenska skattebetalare.
det enda goda som den familjen bidragit med är väl i såfall namnet på karl johan !
Bo E
tycker du inte att christina lindberg är kändis!? :)
vad säger du om de klassiska filmerna:
1970 - Rötmånad
1971 - Yusra
1971 - Exponerad
1971 - Maid in Sweden
1971 - Smoke
1972 - Young Playthings
1972 - Every Afternoon
1972 - Mädchen, die nach München kommen
1972 - Schulmädchen-Report 4. Teil - Was Eltern oft verzweifeln lässt
1973 - Liebe in drei Dimensionen
1973 - Furyô anego den: Inoshika Ochô (Sex and Fury)
1973 - Poruno no joô: Nippon sex ryokô (Journey to Japan)
1973 - Was Schulmädchen verschweigen
1974 - Jorden runt med Fanny Hill
1974 - Anita - ur en tonårsflickas dagbok
1974 - Thriller - en grym film
1975 - Sängkamrater
1977 - 91:an och generalernas fnatt
1979 - There Is a Sunrise Every Morning
1980 - Attentatet
1980 - Sverige åt svenskarna
1982 - Gräsänklingar
2000 - Sex, lögner & videovåld
vilken gudinna!!!
mvh
Per d, Bert har haft möjligheten att välja. Han är duktig, bjussar på sig själv och jobbar hårt. Sen behöver man väl inte alltid hålla med…men jag gilar killen!
Kungafamiljen har väl inte kunnat välja. Skulle du vilja byta? Inte kunna gå till närmaste ICA, inte kunna gå ut i skogen och leta narrar helt ensam utan en massa Säpo i buskarna…
per d, nu gjorde du ett övertramp som heter duga!
att kalla sveriges filmdrottning för slampa. hon har aldrig medverkat i porrfilmer!
mädchenfilmerna var avsedda som sexualundervisningsfilmer på 70-talet och resterande nakenfilmer är av väldigt snälla slag.
må så vara att dessa filmer idag har en b-stämpel över sig, men vi filmentusiaster som är insatta, kommer alltid att respektera och avguda christina som idag är en lysande taleskvinna för våra vargar i svampskogarna!
fy på sig per! :)
mvh
Satt och läste alla inlägg om Bert och då slog det mig plötsligt att var det inte Bert som hade….Så det naturliga var att knappa ner frågan; forumet är ju helt fel men när han nu kom på tal. Och en rak fråga är väl inte LÅGT trots att Bert inte är en svamp!? Mitt minne kanske sviker mig eller också har jag drömt…..??
Förvisso icke, Gula, men det är helt fel forum.
Om du vill diskutera prostatacancer så kan du pröva att gå in på http://www.proliv.com/prolivnytt.pdf
Släpp det nu, Gula ställde bara en fråga som jag upplevde som att han tänkte högt. Det fanns inte mycket i hans inlägg som tydde på att han ställde sin fråga för att på något vis förlöjliga Bert K! Det går inte heller att totalt banna fri kommunikation “off topic” på ett internetforum, det skulle vara sjukt tråkigt om man inte fick kommentera NÅT annat än ren sak-kunskap och svampfrågor exakt hela tiden här. Sen huruvida kändisars sjukdomar är av intresse eller inte är upp till var och en själv att bedöma. Huruvida någon “snackar skit” om och förlöjligar någon annan är däremot mer upp till flertalet att FÖRdöma. Jag upplever dock inte Gula alls som en person som håller på med dylika fånigheter som smutskastning av andra personer för sitt eget höga nöjes skull.
Då blev du trampad på en öm tå, vilket knappast är Gulas fel. Knappast ditt heller, såklart, men ta det lite lugnt och se hans kommentar för vad den (förmodligen) var - inte det minsta illasinnad, om än kanske lite tanklös.
En helt annan sak - titta förresten in i tråden “Årets första mandelriska”, du har ett inlägg till från mig till dig där =)
Jag tar mig friheten att svara för Gula. Hans 8 är “ögonen” i en smiley. Fast i vanliga fall använder man oftast ett vanligt kolon : eller ett likamedtecken som ögon. Förr sades det att en smiley med en 8 som “ögon” innebar att den som skrev smileyn hade glasögon.
:)
=)
8)
Finns även fler varianter
%) sades innebära att skrivaren var berusad.
;) betyder “jag skämtar” ungefär.
Finns säkert en uppsjö till, men de används nästan aldrig.
Aha, vad roligt! Min musiksmak har ju sin grund i rock’n rollen, så den musiken respekterar jag och kan helt klart lyssna på! (i motsats till radioskavlets R’n B och modern s.k. “soul”).
Det finns måhända ingen mp3- eller liknande fil någonstans med ett smakprov på era låtar? Vore skoj att höra tycker jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.