0 284 visningar

8 svar

Årets kantarellställe!!!

hanna

10 okt 2006 kl. 22:42

Jag har inte hittat en enda gulis tidigare i år, men i dag såg jag enorma mängder på Hötorget i Stockholm. Vet någon hur kvaliteten på dessa kantareller är, om man vågar köpa dem i brist på annat (jag köpte för ett par år sedan, dom såg jättefina ut - överst - sedan var allt en slemmig massa - jag fick kasta ungefär 75%)

0

Nina H

10 okt 2006 kl. 23:02

Har samma erfarenhet som du.
-Halva priset, skriker dom o man köper ett kilo, När man väger hemma är det ca 7 hg. Aldrig mer!

0

per d

10 okt 2006 kl. 23:03

hanna , det är väl bara att kika under det översta lagret, eller köper du alltid grisen i säcken ???

0

hanna

10 okt 2006 kl. 23:21

Jag kikade under - såg jättefina ut allihopa. Däremot fick jag inte plocka svamparna själv. Tror att försäljaren var skolad av Joe Labero, han tog väl svampen han sålde från en annan låda utan att jag uppfattade det

0

Mamma Mu

11 okt 2006 kl. 00:15

Hej Hanna!  Säg att du plockar i din påse själv annars får det vara!!  Säg det (HÖGT) så att dom runt omkring hör, sen pekar du o säger annars går jag till honom därborta….*he he*  :-)  Lycka till!

0

Nina H

11 okt 2006 kl. 09:24

Jag försökte med det. Plocka själv - annat pris! Hos alla!!

0

Emalin

11 okt 2006 kl. 09:49

Vad trist med slemmiga kantareller!!

Hade du bott i GBG trakten hade du kunnat få gratis av mig, har så mycket att frysboxen knappt går att stänga!

Min sambo börjar gnälla och undrar hur mycket mer jag hade tänkt att plocka, detta året har varit helt fantastiskt, jag har aldrig tidigare hittat så mycket kantareller, jag blir glad bara jag tänker på det:)

0

hanna

11 okt 2006 kl. 23:34

Klart att det blir dyrare om man plockar själv i påsen - hur skall dom då bli av med alla dåliga kantareller

0

Det finns våg.

Jessica

13 okt 2006 kl. 10:57

Det finns en våg som är till för att kunderna ska kunna kontrollväga. Minns inte var den står, innanför dörrarna vid Hötorgshallen?

Jag kontrollvägde min svamp och jag hade fått lite för mycket… Kanske hade du otur den gången?

Jag plockade också min svamp själv men kan inte dra mig till minnes att jag blev tvungen att betala mer.

Vad jag däremot undrar är var den är plockad? Så det inte är massa onyttigt i den…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone