Jag har inte hittat en enda gulis tidigare i år, men i dag såg jag enorma mängder på Hötorget i Stockholm. Vet någon hur kvaliteten på dessa kantareller är, om man vågar köpa dem i brist på annat (jag köpte för ett par år sedan, dom såg jättefina ut - överst - sedan var allt en slemmig massa - jag fick kasta ungefär 75%)
Vad trist med slemmiga kantareller!!
Hade du bott i GBG trakten hade du kunnat få gratis av mig, har så mycket att frysboxen knappt går att stänga!
Min sambo börjar gnälla och undrar hur mycket mer jag hade tänkt att plocka, detta året har varit helt fantastiskt, jag har aldrig tidigare hittat så mycket kantareller, jag blir glad bara jag tänker på det:)
Det finns en våg som är till för att kunderna ska kunna kontrollväga. Minns inte var den står, innanför dörrarna vid Hötorgshallen?
Jag kontrollvägde min svamp och jag hade fått lite för mycket… Kanske hade du otur den gången?
Jag plockade också min svamp själv men kan inte dra mig till minnes att jag blev tvungen att betala mer.
Vad jag däremot undrar är var den är plockad? Så det inte är massa onyttigt i den…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.