Igår var jag ute på Fågelön i Mälaren, det var där jag såg MÄNGDER av dem. Men jag vågade inte plocka. Till helgen ska jag ut, och då ska jag skörda. Men det fanns också svart trumpet, kantarell, trattkantarell, blek taggsvamp, så svamkorgen fylldes snabbt. Har du möjlighet att skriva ner receptet Tanja?
Instämmer till fullo med Kenneth.
Jag är ingen större fantast av vare sig limpa eller riska.
Det ska vara mandelriska om jag ska böja rygg.
I år har jag blivit rejält trött t o m på blodriskan som finns i riklig mängd på vissa ställen men som varit så ihålig och anfrätt av mask att man inte längre ids kolla dem!
Hej Håkan! Micke har lagt in ett bra recept på finsk risksallad här på guiden http://svampguiden.com/visa_recept.asp?nr=32 Jag brukar också variera med att krydda med vitlök eller pepparrot. Smaklig måltid! :-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.