Hej ! Läste ditt första inlägg och svaren du fått. Du kan lugnt använda kantarellerna trots vätan i dom och (svampigheten). Så länge dom inte är missfärgade typ.brunaktiga eller svartprickiga. Tillhör årstiden med dagg, regn, fukt att dom blir blöta, men som sagt det försvinner när du ångar bort vattnet! Sen är det bara att steka dom i smör *mums* Inte ska du behöva kasta dom pga. av att dom är blöta.
Lycka till och plocka på
mvh Mammam Mu
Jag brukar titta på foten. Är den brun och svampig och sprider det sig uppåt, brukar jag rata svampen. Ibland kan lite äldre kantareller ha det tvärtom. Efter en torrperiod kommer regnet. Då brukar kanten vara inrullad och brun, men foten och “underdelen” bra, då skär jag bara bort det bruna.
Lycka till idag!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.