0 284 visningar

15 svar

svamptur

svenne

11 okt 2006 kl. 23:05

hej jag tänkte ta några släktingar med på svamp tur dessa är riktiga svampnoviser så nu undrar jag om någon kantippsa mej om var i södra småland jag skulle kunna ta dom på tur.helst inte för långt i från örkelljunga.mina hemma ställen har jag redan plockat rent på.jag vill att dom ska hitta trattisar, trumpeteroch kantareller.tacksam för tipps.svenne

0

per d

12 okt 2006 kl. 00:59

svenne, du har alltså plockat rent på dina egna ställen och nu har du fräckheten att be andra om att berätta om andra ställen för att du skall tillfredsställa dina släktingar ! hade det inte varit bättre att du sparat dina egna ställen till dina släktingar, eller ??

0

svenne

Mamma Mu

12 okt 2006 kl. 01:32

Hej Svenne!  Tyvär kan jag inte hjälpa dig men imorgon kanske det dyker upp folk från smålandstrakten som kan tipsa dig!

Sen, strunta i den där (per d) han provocerar, och verkar vara en spydig bessewisser som bara älskar att vara dum i andras trådar, han verkar vara allmänt känd här på forumet.

Men lycka till med svampplockningen!  Mvh Mamma Mu

0

per d

Mamma mu

12 okt 2006 kl. 01:37

Svenne kanske hade plockat av sina ställen innan han visste att släktingar skulle komma på besök?

Vad skulle han ha gjort tycker du? Gått och bara tittat på sina ställen och tänkt…hmmm   jag (kanske) får besök lite senare så dom får stå kvar, jo tjena!!  ska dom ruttna bort kanske?

0

per d

svenne

12 okt 2006 kl. 11:11

per d de växer inte så mycket svamp i våra skogar det jag har plockat är max 7-8 liter kantareller plus några liter trattisar mer växer det inte här och jag begär inte att någon ska precicera sina ställen utan bara i vilket område som skulle kunna vara bra för en utflykt.och småland är ju ganska stort så vi kan nog inte ta alla svamparna.

0

Karo

12 okt 2006 kl. 11:13

Ät Giftspindling!
Surgubbe

0

per "surgubben" d

chris

12 okt 2006 kl. 11:16

Har du inget vettigare att göra än att göra livet surt för andra så kryp ner under någon rotvälta och stanna där!

0

per surgubben d

Mamma Mu

12 okt 2006 kl. 14:47

Heja, heja!!    :-)

0

per surgubben d

Totte

12 okt 2006 kl. 14:54

Jag tror jag skrattar knäna av mig….

0

per d

svenne

12 okt 2006 kl. 15:06

mamma mu du är för go!
och du per står d för dryg eller dum?

0

per d

Mamma Mu

12 okt 2006 kl. 15:30

Hej svenne!  Kunde inte låta bli att surna till på (herrn) med tanke på hans idiotsvar till dig… Va, fan…man ytttrar sig inte bara på det sättet *morrar*
Men men det finns ju rötägg över allt.  Förresten, hoppas du får tips så ni kan traska ut i nya svampskogar! Du verkar go du med :-)
d står både för dum o dryg   eller varför inte Diktator*he he*

0

????

freya

12 okt 2006 kl. 15:40

hvem er det der er spydig og dum nu??? vidste inte det her var en dagis.

0

Hallon

12 okt 2006 kl. 15:41

Det var det sneaste jag hört, klart att man delar med sig, det finns ju hur mycke som helst i skogen.

0

per d

12 okt 2006 kl. 15:53

men hallon då ! så kan du ju börja med att avslöja alla dina egan svampställen om du nu har några som är värda något !
håller för övrigt med freya. så fort man uttrycker en åsikt här som inte delas av majortiteten så kommer hela skocken jagandes med personförföljelse !

0

freya

Mamma Mu

12 okt 2006 kl. 16:14

Kika runt i forumet och läs vad kära per d , svarar folk, inte fan är han ödmjuk och har en trevlig ton precis…(trist).
Har han rätt att vara nedsättande mot människor som inte har bett om det?  Näe, jag tycker inte det.Nått är ju fel när väldigt många reagerar på honom, och nej detta är inget dagis men får han husera runt så reagerar folk!

0

Håller med hallon.

Mamma Mu

12 okt 2006 kl. 16:18

Skogarna är stora, svamp finns det gott om, så varför inte tipsa och dela med sig av godsakerna?! Självklart gör man det   :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone