Tack om det nu är Orange kantarell om det var så du menade :)
Jag har lagt in raporten under rapporter matsvamp kika där.
Det var ganska öppen skog, ett ljust parti med lövträd med inslag av tall om jag kommer i håg rätt jag kikade lite på första bilden vad som låg på marken :)
Kanske Ina eller H-G kan hjälpa mig vad det var för slags skog?
Jag gjorde tydligen ett verkligen menat glädjetjut när jag fann dem iallafall enligt H-G :)
Ja då har du mycket bra information att hämta här på denna siten.
Sedan angående färgen så var det så oranga, får se om Hans v E säger något mer om detta.
Du kan som sagt var titta under rapporter o sedan har du databasen där du hittar jätte mycket bra info + bilder för att inte tala om ordlistan den är bra o sist men inte minst på första sidan finns massa matnyttigt att hämta…tips o råd, svampnyckel…
Lycka till!
Hej!
Ja det intressant att se vad ni tycker.
Jag har tagit nya foten med Svampbokens färger som referens. I verkligheten är de inte så bleka som Klas bilder visar utan de är verkligen oranga tycker jag i alla fall. Några exemplar var små o spensliga o något ex var lite större o kraftigare.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.